Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : obiektywy canona czy nikona?

monek
31-01-2010, 22:17
zastanawiam sie nad zakupem aparatu canona 50D lub Nikona D90, wiem ze nie chodzi o puszke tylko o obiektywy. jestem amatorem i interesuje mnie, które obiektywy sa lepsze? Chciałbym fotografowac macro, portrety i przyrode.

funkey
31-01-2010, 22:38
Napisałeś podobnego posta na forum canoniarzy również?;)
Spodziewałbym się, że na każdym z forów napiszą co innego:) Tutaj oczywiście będziemy chwalić Nikona (bo gdyby był gorszy to byśmy z niego nie korzystali, prawda?).
Problem jest taki, że skoro jesteś amatorem to nie ważne czym będziesz pstrykał najważniejsze będzie nauczenie się podstaw obsługi lustrzanki i robienia poszczególnych typów zdjęć. I nie ważne czym - podstaw trzeba się nauczyć:) Proponowałbym aparat z "kitem" + do macro np nikkora 60/2.8, którego można za stosunkowo małe pieniądze dostać a także portrety nim pstrykać można śmiało. Nie jest to może typowa portretówka, ale na początek chyba ok.

kh29228
31-01-2010, 22:59
zastanawiam sie nad zakupem aparatu canona 50D lub Nikona D90, wiem ze nie chodzi o puszke tylko o obiektywy. jestem amatorem i interesuje mnie, które obiektywy sa lepsze? Chciałbym fotografowac macro, portrety i przyrode.

kup sony. oni mają zeissy :mrgreen:

kruszyna
01-02-2010, 00:47
Ja patrząc tylko na marketing i to co się słyszy to wybrał bym szkła Canona bo:
1 makro - teraz takie piękne wyszło w canonie 100L - same ochy i achy
2 portret - nie no sławetny 85 1.2L tutaj ochy i achy do kwadratu
3 przyroda - nikon i canon raczej na równi więc remis
3:1 dla canona jak by nie patrzeć;)

pozdrawiam nikoniarzy

dzej
01-02-2010, 01:58
Moze skupmy sie na tej optyce dla zwyklych smiertelnikow:)