PDA

Zobacz pełną wersję : EIZO S1932 bez kalibracji

ktm777
31-01-2010, 19:59
Witam,
jedzie do mnie długo oczekiwane EIZO S1932. Będzie podłączone do laptopa Dell Lattitude 620, na razie przez wyjście analogowe, z czasem jak dokupię stację dokującą przez DVI.
W najbliższej przyszłości nie przewiduję zakupu kalibratora (chyba, że znajdzie się ktoś życzliwy w Szczecinie :) więc będę zmuszony używać monitor na nastawach fabrycznych. Moje pytanie dotyczy właśnie tych nastaw: czy do amatorskiej obróbki zdjęć ustawić monitor w tryb sRGB, czy Custom i wprowadzić jakieś bezpieczne nastawy - jasność, Gamma- "na oko"?
Co zyskuję a co tracę zostawiając sRGB?
Nie ukrywam, że o wyborze EIZO zdecydowała opinia, że są to monitory fabrycznie w miarę dobrze poustawiane.

I jeszcze lamerskie pytanie - nie śmiejcie się, nie znam się na komputerach :oops: - czy podłączając monitor do laptopa można ustawić monitor zewnętrzny jako jedyny, bez aktywnej matrycy laptopa? W pracy korzystam ze stacji dokującej i tam za każdym razem gdy podniosę klapę lapka uaktywnia się jego wyświetlacz.

Kyle
31-01-2010, 20:04
Witam,
jedzie do mnie długo oczekiwane EIZO S1932. Będzie podłączone do laptopa Dell Lattitude 620, na razie przez wyjście analogowe, z czasem jak dokupię stację dokującą przez DVI.
W najbliższej przyszłości nie przewiduję zakupu kalibratora (chyba, że znajdzie się ktoś życzliwy w Szczecinie :) więc będę zmuszony używać monitor na nastawach fabrycznych. Moje pytanie dotyczy właśnie tych nastaw: czy do amatorskiej obróbki zdjęć ustawić monitor w tryb sRGB, czy Custom i wprowadzić jakieś bezpieczne nastawy - jasność, Gamma- "na oko"?
Nie ukrywam, że o wyborze EIZO zdecydowała opinia, że są to monitory fabrycznie w miarę dobrze poustawiane.