PDA

Zobacz pełną wersję : Czy warto zainwestowac?

Patyk
08-11-2006, 13:14
Witam. Jestem tu nowy więc na początku chciałem się przywitać. Na imię mam Michał, 21 lat, studiuję fizjoterapię. Fotografia jest moim hobby od 2 lat. Posiadam Nikona f90x, Nikkora 50/1.8 D i 28 - 105/3.5 - 4.5 D, lampę SB26 i trochę innych akcesoriów. Na razie nie myślę o zmianie na cyfrę z powodu ograniczeń finansowych, do świadomego fotografowania wystarczy mi analog, a pieniądze wolałbym zainwestować w optykę...
No właśnie- przechodzimy do sedna sprawy.
Za rok wyjeżdzam za granicę do pracy i z tego powodu oszczędzam każdy grosz (na tzw lepszy start). Z moich obliczeń wynika że pod koniec roku będę miał ok 3 tys złotych, które hmmm... leżeć będą bezczynnie na koncie.
Wiem że ceny dobrych szkieł znacząco nie spadają i zastanawiam się czy dobra byłaby inwestycja w jakieś dobre szkło (myślałem o tele zoom) z myślą o jego odsprzedaniu przed moim wyjazdem?
Brzmi to trochę dziwnie ale jak sie zastanowić: przez ten niecały rok z nowym szkłem mógłbym znacząco rozwinąć się fotograficznie i niebyłby to czas stracony. Wiem że w innych postach zachęcacie do kupowania szkieł docelowych ale ja nie mam takiej możliwości, przynajmniej na razie. Nie ukrywam że chciałbym zajmować się fotografią zawodowo, póki co doszkalam się w cyfrowej obróbce zdjęć, tworzeniu stron www i szukam pracy w labie.
Ciekaw jestem waszych opinii, mam nadzięję że mnie nie zbluzgacie i rozwinie się ciekawa dyskusja :D
Pozdrawiam- Michał

art44
08-11-2006, 13:36
Witam,

odpowiedź brzmi: TAK, warto inwestować w dobrą optykę. Aparaty analogowe starzały się, że tak powiem "moralnie" dość wolno, aparaty cyfrowe zmieniają się baardzo szybko, praktycznie prawie jak komputery, a bardzo dobra (ale tylko taka!) optyka nie starzeje się praktycznie wcale. Im lepszy obiektyw, tym wolniej spada jego cena... musisz sobie tylko odpowiedzieć na pytanie, co naprawdę jest Ci potrzebne, jakie są Twoje zainteresowania i na ile Cię stać.