Zobacz pełną wersję : tryb kolorów w D80
thorgal27
06-11-2006, 21:33
no właśnie, szukam, szukam i znaleźć nie mogę; jaki to tryb kolorów najlepiej ustawić w D80? Ponieważ jestem totalnie nowy w tematyce lustrzanek cyfrowych, prosiłbym również o rozwinięcie tematu - tj. jaki wpływ ma taki a nie inny tryb kolorów na zdjęcie?Ogólnie dobrze byłoby gdyby ktoś poświęcił dłuższą chwilę i podał garść takich "złotych" ustawień dla nowo nabytego aparatu ;) Ale czy o nie za dużo proszę? Dzięki niemniej
Moim skromnym zdaniem jest tak:
1. jeśli dotychczas miałeś kompakta i chcesz takie same kolory, to ustaw sobie tryb IIIa
2. jeśli chcesz mieć największą rozpiętość kolorów, mniej cukierkowe i nadające się do obróbki to ustaw Adobe cośtam
3. używania trybu Ia w ogóle odradzam, bo kolory są blade
Ale na samym początku w menu zmień następujące rzeczy:
1. znajdź w menu ikonkę aparatu i wejdź do podmenu
2. wybierz pierwszą opcję - "Optimize image" (nie lubie polskiego menu)
3. wybierz opcję Custom i w jej wnętrzu zmień wszystkie ustawienia automatyczne (oznaczone literą A) na normal (oznaczone zerem)
4. "rozdziel" blokadę autofokusa i pomiaru ekspozycji przy wciśniętym do połowy spuście migawki
thorgal27
06-11-2006, 22:17
hmm, dotychczas bawiłem się analogowym F80, więc szukam ustawień bez zbędnych efektów ;) co do ustawień "auto" pozmieniałem już na wstępie, znaczy wyzerowałem. nadal nie wiem jednak co z balansem bieli, którą opcję najlepiej wybierać; auto, czy jedną z przypisanych do danego oświetlenia, a może poprzez pomiar balansu?
Automatyczny balans bieli radzi sobie nie najgorzej na zewnątrz, czyli na polu (lub jak mówią Warszawiacy "na dworze" ;) ). W pomieszczeniach lepiej się sprawdzi kręcenie kółeczkiem i dobre oczy.