Zobacz pełną wersję : Korzyści z zamiany (N18-55 vs T17-50VC 2.8)
Witam.
Pierwszy post na forum i zarazem pytanie,jako że jestem amatorem i to bardzo początkującym z Nikonem D5000 i 18-55VR, chciałbym dowiedzieć się jakie zauważalne korzyści płyną z wymiany wspomnianego 18-55 na tamrona 17-50VC 2.8, oprócz sporego wydatku oczywiście, znam cech obu obiektywów, zastanawiam się tylko czy zauważę jakąś różnice w zdjęciach.
Lustplyt
21-01-2010, 20:38
Na początku możesz nie zauważyć ale jak dowiesz się coś na temat glębi ostrości różnica będzie zauważalna na pewno .
Może zauważysz mniejsze szumy w kiepskich warunkach oświetleniowych. Podczas portretów na 50/2,8 będziesz miał ładniej rozmyte tło...
chciałbym dowiedzieć się jakie zauważalne korzyści płyną z wymiany wspomnianego 18-55 na tamrona 17-50VC 2.8,
ja bym nie wymieniał, 18-55 to naprawdę dobry obiektyw.
Zamiast wymieniać na Tamrona dokup sobie stalkę Nikkora 35mm 1,8G lub 50mm 1,4G a wtedy odpowiedz na pytanie:
czy zauważę jakąś różnice w zdjęciach.
będzie brzmiała: TAK
:)
Pozdr
ja też bym dokupił jasną stałkę
Różnica będzie. To tak jakbyś wysmarował szkło najpierw tłustym palcem a następnie je wytarł. Polecam nikkorka 17-55/ 2,8 ale to już całkiem inna półka cenowa i ............
Różnica będzie tak jak powyżej napisane. Jak byś go wyczyścił.
Ja bym polecił Ci wymiane na Sigme 18-50 2,8.
AF nie jest super szybki, ale jak go mam od roku, nie zauważyłem żeby się mylił, czego nie można powiedzieć o Tamronie.
W Sigmie ustawisz przesłone na 3,5 czułość na 800 i VR nie będzie Ci potrzebne, a zdjęcia będą czyste i ostre.
Dzięki Panowie za zainteresowanie i porady co prawda kilka opinii niezbyt się pokrywa, bardzo zastanawia mnie również szybkość AF, czy jest jakaś ogromna różnica.
Ponadto chciałbym tylko powiedzieć jako nowy użytkownik, że forum jest naprawdę świetne dzięki takim ludziom jak Wy i bardzo wiele się z niego dowiedziałem. Taki mały off jak że nie ma miejsca na podziękowania.
streetfighter69
22-01-2010, 02:44