PDA

Zobacz pełną wersję : jak selekcjonujesz / wybierasz te lepsze zdjecia?

novell
19-01-2010, 17:47
az wstyd sie przyznac ale od dluzej chwili mnie to gnebi....
np taka zeszla sobota: mam studio mam 4 modelki mam vogue'a i pare innych opcji podrukowanych i sobie cykam. robie to dla przyjemnosci ale przychodze do domu i mam po 9h strzelania 600zdjec (paranoja). no i teraz zaczyna sie jazda.
oczywiscie mam jakis tam gust. cos mi sie podoba cos nie. wybieram te zdjecia i np jest po 20 fajnych kazdego z modeli. ale nie mozesz iec 20stu. trzeba meic 2-3 mega zarabiste. a jak do portfolio to pewnie jedno.
jestem samoukiem nikt mi nigdy niczego nie pokazywal, troche pocztalem ksiazek ale "studiow" w tej dziedzinie nie zrobilem. a moze wlasnie na nich "mowia" jak ocenic czy cos jest dobre czy nie.
a poniewaz ile ludzi tyle gust (czy gustow neiwiem) no to tym bardziej sprawa jest utrudniona bo skad mam wiedziec czy to wlasnie to?
no i stad pytanie. jak sie nauczyc tego oceniac? czy sa jakies reguly ? czy poprostu robic to co si elubi i jak sie lubi i pozwolic ludziom oceniac i jechac po sobie ? :)
uf ale zamieszalem.

Paweł Kania
19-01-2010, 18:02
Albo sie nauczysz czyichś gustów, albo wyczujesz gust konkretnego klienta, albo robisz tak jak Tobiei się podoba za każdym razem i ktoś moze podzielać Twoją wizję bądź nie.

Dochodzi jeszcze poprawność techniczna zdjęcia...

stachu321
19-01-2010, 19:02
Jak ma iść do klienta foto to sprawa prosta, prezentujesz komplet Twoim zdaniem najbardziej udanych i wspólnie wybieracie - tu mowa o sytuacji, gdy musi być jedno mega zdjęcie. Jeżeli na użytek prywatny, to pokazujesz wszystkie 20 jakiejś liczbie znajomych i oni wybierają ich zdaniem najlepsze (bo wszakże zwykli śmiertelnicy będą to oglądać). Innych komplikujących metod na selekcję zdjęcia nie pamiętam :D

Sposób trzeci, olewasz wszystko i wszystkich i wybierasz sam, idąc w żywioł krytyki. :)

greenman
19-01-2010, 19:34