PDA

Zobacz pełną wersję : zbliżenie zwierzaka we wnętrzu

evel25
15-01-2010, 23:13
Witam, jestem baardzo początkująca i od razu natknelam sie na problem. Niedawno kupilam Nikona d90 z obiektywem Nikkor 18-105mm f/ 3.5-5.6. sprawdzajac rozne funkcje i ustawienia chcialam zrobic zdjęcie mojego psa (z bliska) w pokoju oswietlonym swiatlem zarowym. No i nijak nie moge ustawic parametrow tak aby zdjecie bylo w miarę ok. Oczywiscie jakbym robila z lampa byloby w porzadku ale nie blysne zwierzakowi prosto w oczy i to z bliska. Bez lampy natomiast musialabym ustawic dosc dlugi czas otwarcia migawki a zwierzak tak dlugo siedzial w miejscu nie bedzie i zdjecie jest do kitu... co robic?

snikers
15-01-2010, 23:29
a probowalas podbic ISO? Jakim obiektywem robisz te zdjecia? I jaką przysłoną?

evel25
15-01-2010, 23:53
obiektywem takim jaki podalam innego na razie nie posiadam, maksymalne iso tylko troszeczke poprawia ale nadal jest ciemno. Przysłonę mozliwie jak najmniejsza ustawiam i nie pomaga

microbot
16-01-2010, 00:00
Obiektyw ustaw na 18mm to Ci da f3,5 - czyli najaśniej jak się da, potem ustaw ISO np. na 800 a potem przestaw pokrętło aparatu na A (priorytet przysłony) a aparat dobierze Ci czas. Jeżeli ten czas bedzie poniżej 1/50s to włącz VR w obiektywie.

parman
16-01-2010, 00:04
No to chociaż latarkę zaświeć w jego stronę. Jak masz za mało światła , a obiektyw na więcej nie pozwala , no to raczej tego nie przeskoczysz. W tym obiektywie stabilizacja pozwala na w miarę dobre zdjęcie z czasem 1/30 ale zwierzak nie może się ruszać w tym czasie , także nawet statyw nie pomoże.

evel25
16-01-2010, 00:04
Zrobione... tragedia, wszystko na pomaranczowo i nie zatrzymalo ruchu, czas migawki mi automatycznie na 1/10 s ustawilo

z latarka nie probowalam ale chyba dams obie spokoj, rzeczywiscie tego chyba nie przeskocze, pies juz ucieka na widok aparatu ;) myslalam ze to ja cos zle robie a tu widocznie obiektyw nie daje rady

fushiro
16-01-2010, 00:07