PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki sprzęt do takich zdjęć?

nathaniel
13-01-2010, 15:26
Przeglądam setki zdjęć i niektóre wyraźnie odstają ( na plus ) od pozostałych, głównie za sprawą światła jak i obróbki. Na portalu obiektywne.pl znalazłem zdjęcia nijakiego Greg'a, które oczywiście przykuły moją uwagę ze względu na bardzo przyjemne oświetlenie (osoby jak i tła ).
W oczach widać odbite jedno źródło światła i drugie na tło.
Domyślam się, że twarz oświetla softboks, tło nie mam pojęcia. Jestem laikiem w pracy z błyskiem i nie potrafię tak delikatnie a zarazemz wyraźnie oświetlić twarzy, albo ciemno, albo jasno i płasko - a tu elegancko. Jak waszym zdaniem jest tu zaświecone na buzie i tło? Chciałbym uzyskać podobny efekt, żeby później spokojnie obrabiać zdjęcie.

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://www.obiektywni.pl/upload/real/93/461671_951166.jpg)

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://www.obiektywni.pl/upload/real/93/462041_223028.jpg)

ADAS
13-01-2010, 15:28
Opis obrazka: SONY DSC
Wykonano za pomocą urządzenia: SONY
Model urządzenia: DSLR-A700
Oprogramowanie: Adobe Photoshop CS3 Windows
Czas ekspozycji: 0.008
Wartość przysłony: 11
Program ekspozycji: 1
Czułość ISO: 100
Czas otwarcia migawki: 6.96578
Przysłona: 6.91886
Jasność: 0.87
Korekta ekspozycji: 0
Jasność obiektywu: 1.53
Tryb pomiaru: 2
Źródło światła: 1
Lampa błyskowa: 16
Ogniskowa: 50
Parametry użytkownika: 0
Tryb ekspozycji: 1
Balans bieli: 1
Powiększenie cyfrowe: 0
Odpowiednik ogniskowej dla filmu 35 mm: 75

mmmak
13-01-2010, 15:34
gdy zadałem podobne pytanie jeden z "kolegów" na forum napisał m/w tak - "a może jeszcze wcisnać spust za Ciebie?"

idz do studia i próbuj

dlaczego stawiasz na softa? po cieniach widac ze było ostre swiatło, ja stawiam na disha ale przeciez mozna wieloma sposobami to zrobic. na tło zwykły reflektor

takie moje zdanie. spróbuj i zobaczysz

arturherda
13-01-2010, 15:45