Zobacz pełną wersję : PC-Micro Nikkor 85/2,8 - co to za bydle ?
witam... tytuł postu jest oczywiscie prowokacyjny. Wiem co to takiego PC-Micro Nikkor. Nie znalazłem postów uzytkowników takiego cuda - jakby nikt tego nie uzywał. Nie jest to chyba szkło uzywane często - i w wielu "poradach" pt. co kupić - nigdy nie pada nazwa takiego patentu. Post skierowany jest do tych którzy macali taki obiektyw a moze też mają w swoich "zbiorach". Problem mam taki: np. fotografuję tort z pewnej perspektywy - lekko z ukosa - jakieś 30 st. Musi on być ostry w całej swojej rozciągłości - a nie jest i pewnie nie może być. Głębia ostrości jest za mała. Jak mniemam pokłon zrobiony takim cackiem załatwi problem. A może nie.... nie mam doświadczenia. Może ktoś uzywa tego na codzień i się "wywnętrzy"....
witam... tytuł postu jest oczywiscie prowokacyjny. Wiem co to takiego PC-Micro Nikkor. Nie znalazłem postów uzytkowników takiego cuda - jakby nikt tego nie uzywał. Nie jest to chyba szkło uzywane często - i w wielu "poradach" pt. co kupić - nigdy nie pada nazwa takiego patentu.Pada, pada... Tylko w bardziej specjalizowanych zastosowaniach. Chociazby w studyjnej fotografii malych przedmiotow. Bylo calkiem niedawno w watku o fotografowaniu bizuterii. Logicznym jest, ze nikt nie bedzie polecal tego szkielka do slubow czy do focenia dzieciara. Po prostu jest zbyt wasko specjalizowane.
Problem mam taki: np. fotografuję tort z pewnej perspektywy - lekko z ukosa - jakieś 30 st. Musi on być ostry w całej swojej rozciągłości - a nie jest i pewnie nie może być. Głębia ostrości jest za mała. To nie kwestia wielkosci GO, tylko jej plaszczyzny. Jest ona rownolegla do plaszczyzny matrycy.
Jak mniemam pokłon zrobiony takim cackiem załatwi problem. A może nie.... nie mam doświadczenia.Zalatwi -- wlasnie do takich celow sluzy. :)
Zalatwi -- wlasnie do takich celow sluzy. :)
Od biedy możesz posklejać zdjęcia z różnie rozłożoną GO. Daje to również ciekawe efekty.