Zobacz pełną wersję : Nikon D90 i zestaw D-lite 4. Synchronizacja błysku
Macchiato
03-01-2010, 01:33
Dzień Dobry! Mam mały problem. Jestem posiadaczką Nikona D90, a po minionych świętach (prezent od męża) również zestawu D-lite 4. Ponieważ jestem kompletnym laikiem, jeżeli chodzi o oświetlenie studyjne to proszę Was o pomoc!
Problem w tym, że nie wiem jak zsynchronizować działanie flash-a softboxów z moim aparatem.
Znajomy poradził mi zakup wyzwalacza radiowego, więc udałam się do sklepu i kupiłam nadajnik oraz odbiornik radiowy elinchrom El-Skyport. Po podłączeniu całego sprzętu okazało się, że potrzebuję jeszcze ustawić coś w aparacie.
I tu już moja maleńka wiedza nie wystarcza. Proszę o radę! Co trzeba ustawić w aparacie żeby zsynchronizować go z moimi lampami. Nie posiadam lampy błyskowej oprócz tej wbudowanej. Proszę o wyrozumiałość. Jeśli nie macie ochoty mi tego tłumaczyć to mam nadzieję, że zignorujecie ten post i nie zmieszacie mnie z błotem.
Z góry dziękuję!
nadajnik nasuwasz na sanki body, więc lampy się nie uzywa.
Aparat w trybie M, czas 1/125s. ISO niskie (np 200) . A przysłonę taką jak lubisz, w zależności od ustawionej mocy lamp.
Macchiato
03-01-2010, 01:58
No właśnie sęk w tym, że w sumie wszystko mam tak ustawione. Myślałam że czegoś mi jeszcze brakuje w ustawieniach aparatu, ale teraz to już nie wiem. Sprawdzałam nawet czy nie ma folijki na baterii w nadajniku, ale nie ma. Odbiornik jest naładowany i ustawiony na tą samą częstotliwość co nadajnik. Teraz to już całkowicie zgłupiałam! Może masz jeszcze jakiś pomysł? Proszę o cierpliwość, bo wygląda na to, że tu jeszcze troszkę ponudzę. :/
Nadajnik i odbiornik włączony? Kabelek między odbiornikiem a lampą jest?
Macchiato
03-01-2010, 02:04
Tak wszystko jest!
hm, no to mamy problem, bo zakładam, że lampę włączyłaś :)
Nie znam Elinchroma ani skyportów, nie mam pojęcia czy tam jest coś specyficznego w ustawieniach.
na obu urządzeniach ta sama grupa, ten sam kanał (na mikroprzełącznikach)