PDA

Zobacz pełną wersję : Jak działać na ślubie??

boro21
01-01-2010, 23:05
Witajcie
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość;-)
Koleżanka zwróciła się z prośbą bym był na jej weselu i pstryknął parę fotek :-)

jestem fotografem amatorem mam Nikona D80 + 18-200 VR Nikkora + SB 900

czytam fora różne , różne wątki by czegoś sie dowiedzieć i im więcej czytam tym bardziej jestem przerażony że sie zgodziłem ....

ślub jest 9-tego stycznia i zaczynam sie denerwować dość mocno
kilka razy pstrykałem znajomym pare fotek na ślubie w kościele i hm było różnie
zabawa w ustawianie lampy do góry do tyłu na wprost wszystko z dyfuzorem dawały różne efekty
kiedyś kolega poradził mi by ustawić lampe z dyfuzorem na wprost czas na 1/60 i strzelać a reszta sama wyjdzie ...hm zapomniałem o ISO miąłem na 200 potem na auto zdjęcia były hm ...no były ... ale tła nie było tylko młodzi byli ostrzy a reszta ....widze ciemność

zwracam się z prośbą o parę podstawowych rad (jeśli takie sa) co do robienia fotek tym sprzetem w kościele i na weselu

wiem że to pytanie jest hm rozległe ale moze jednak ktoś mi pomoże

strasznie sie zaczynam denerwować taki mój pierwszy raz ...i nie chce wypaść tragicznie ps

kupiłem juz 2 akumulator i w gripie mam nadzieje ze wystarczy jeśli uważanie że nie to też poprosze o podpowiedź kupie trzeci to na wyjazdach sie i tak przyda;-) akumulatorków do lampy to mam baaardzo dużo (z zabawek córki:-)) jeszcze tylko karty musze pożyczyc bo mam 4 gb sdhc i 2x 16 ale na tych 16 tkach boje sie robic jak co padnie to strace wszystkie foty może uda mi sie jeszcze pożyczyc pare kart SD

i podstawowe pytanko czy zdjęcia mam pstrykać jako jpeg cz RAW
w RAW-IE jeszcze nigdy nie robiłem ale wiem ze ten format daje wiele mozliwości do obróbki zdjęć ;-)

jakiś programik już mam :-)

oj strasznie zakręciłem ale mam nadzieje że jesteście wyrozumiali jestem przerażony i potok słów wylewa się ze mnie

bogdi64
01-01-2010, 23:11