Zobacz pełną wersję : D5000 - Wyłączenie napisu "Obiekt jest za ciemny"
Witam.
Mój model to D5000 i mam kłopot. Bardzo lubię fotografie nocną przez co nie mogę sprawdzić na kółeczku w jakim trybie jestem a na ekranie zasłania mi ten cholerny napis. http://i49.tinypic.com/ejzf2t.jpg
Wie ktoś jak go wyłączyć? Szukałem w instrukcji ale nic pomocnego tam nie było, a ja już nie jestem amatorem i nie potrzebuje takich podpowiedzi.
Może jest za ciemny dla automatycznego wyboru pola AF?
Tak ale chce mieć AF włączony. Bo przy architekturze nocnej wystarczy latarnia w oddali, aby ustawić ostrość.
Nie chce mi się wierzyć, że nie ma tego w instrukcji, jeśli można to wyłączyć. ;)
Wybierz punktowy AF a nie auto. Nie będzie się tak gubił, a punkt sam wybierzesz.
kamillo44
30-12-2009, 19:16
z tego co się orientuję, nie da się tego wyłączyć.
pozdro
ja już nie jestem amatorem i nie potrzebuje takich podpowiedzi.
Ten napis chyba cię nie obraża? :)
Nie obraża ale przeszkadza.
Próbowałeś zakleić go np. izolacją?
Przepraszam za sarkazm, nie mogłem się powstrzymać :)
jackrabbit
30-12-2009, 20:04
haha, jak wycelowalem w moja ex z d40 i ten napis sie pokazal to awantura niezla byla jak sie zaczalem smiac :mrgreen:
Bo zacząłeś się śmiać nie na temat :-). Nie pamiętam, czy on w trybie M znika
jackrabbit
30-12-2009, 20:20
no dobra, to teraz na temat bo w sumie tez mnie wkurza to, ze przyciski nie sa podswietlane
cwiczyl ktos mazanie jakimis pisakami fluoro... (no wiecie o co mi chodzi) po przyciskach?
Może jest za ciemny dla automatycznego wyboru pola AF?
Nawet jak przełączę na MF to i tak napis jest. :|
Lento Violento
30-12-2009, 21:45
Więc chyba trzeba zmienić sprzęt, no wiesz, na taki dla profesjonalisty.... :D tam napisów zapewniam, że nie ma :D
Więc chyba trzeba zmienić sprzęt, no wiesz, na taki dla profesjonalisty.... :D tam napisów zapewniam, że nie ma :D
Ja ledwie D5000 kupiłem... Na profesjonalny sprzęt mnie nie stać.