PDA

Zobacz pełną wersję : Lampy studyjne a zasilanie w plenerze



Andrzej Olender
28-12-2009, 12:02
Witam.
Od razu napomnę że nie mam doświadczenia w oświetleniu studyjnym.
Dotychczas pracowałem w plenerze i pomieszczeniach głównie z jedną lub dwoma lampami SB-600/800.
Całość najczęściej z dwoma parasolkami. Zarówno odbijające jak i przepuszczające.
Po ostatniej sesji jednak odczuwałem niedosyt. Nie dosyć że lampki SB-600/800 wyładowały po dwa komplety akumulatorów to na dodatek ostro dostają w "palnik" :)
Poza tym planuję zakupić możliwie duży softbox. Z mocowaniem bowenowskim mam spory wybór. Z uchwytami reporterskimi juz nie. Druga sprawa że lampami reporterskimi nie "napędzę" dużych softboxów.
Reasumując, urósł mi apetyt :)
Jednak do rzeczy. Naprawdę okazyjnie mogę zostać posiadaczem Powerluxa VC300 z dużym softboxem i radiem.
Do tego mógł bym zakupić drugą lampkę i byłbym prawie zadowolony. Prawie bo lubię oprócz pomieszczeń plenery i tu się robi kłopot. Na razie się zdążyłem zorientować że niektórzy producenci lamp mają tzw. dual power, czyli zwykle zasilanie sieciowe 220V oraz zasilanie dedykowane dla generatorów, akumulatorów. Czy można gdzieś zakupić uniwersalne plenerowe zasilanie by zasilić takie standardowe 300W powerluxy?
Myślałem jeszcze o standardowych komputerowych UPS. Podejrzewam że dużo błysków nie zniosą. Wolał bym jednak coś dedykowanego. Czy któryś z kolegów lub koleżanek może mnie trochę oświecić w temacie?

marszull
28-12-2009, 12:16
Uniwersalne plenerowe to albo agregat (polecane honda lub kipor do elektroniki)
albo zasilacze: elektrona lub fomei powerstar2

Andrzej Olender
28-12-2009, 12:23
Agregat odpada na starcie chociaż i ma swoje plusy, zaraz poczytam w sieci o wspomnianych zasilaczach. Dziękuję.

Luźna gumka
29-12-2009, 11:19
Można, ale jest to drogie rozwiązanie, które nazywa się - Fomei Power Star - 2 (http://www.fomei.com/fomeinew/PL/katalog.php?graph=sls&class=73&ss=1325).