PDA

Zobacz pełną wersję : White Balance a NX1

sssmok
21-12-2009, 19:04
Witam wszystkich forumowiczow. Mam dylemat, szukalem na forum, ale nie znalazlem. Otoz nie potrafie znalezc zakladki lub przycisku w Capture NX1 do ustawiania balansu bieli. Instrukcja podaje, cytuje:

"To change the white balance, click on the button for White Balance to display the White Balance dialog."
Dawno korzystalbym z NX, gdyby nie to, ze tej zakladki widocznie w moim programie nie ma, albo jestem slepy, nic innego nie przychodzi mi na mysl. Podchodzilem do szukania tego "buttona" juz kilka razy, ale za kazdym razem konczylo sie na powrocie do PS, chociaz za bardzo tego programu nie lubie, coz jestem amatorem i uwazam ze NX w zupelnosci by mi wystarczyl, poza tym podoba mi sie jego uklad i mozliwosc cofania kazdej dokonanej na zdjeciu operacji w dowolnym momencie obrobki.
Szczerze bede wdzieczny za pomoc w rozwiazaniu tej zagadki.

T&T
21-12-2009, 19:49
To chyba jakaś podpucha jest, ale gdybym się mylił to poszukaj w "Camera settings", może znajdziesz.

sssmok
21-12-2009, 21:02
To chyba jakaś podpucha jest, ale gdybym się mylił to poszukaj w "Camera settings", może znajdziesz.
W Camera Settings mozna odczytac ustawienia aparatu przy konkretnym zdjeciu, natomiast nie mozna tam nic zmienic, ani wlaczyc, lub odwrotnie. I to nie jest podpucha, po prostu u mnie tak jest (czyli nie ma :) ).

T&T
21-12-2009, 22:21
No dobra, ja mam NX 2. O ile pamiętam w NX 1 było tak samo albo podobnie. W "camera settings" pod "camera wb" jest pole "new wb". Po kliknięciu w trójkąt tego pola (przy "recorded value") rozwinie się lista. Jak to masz to już powinieneś być w domu.

chory
21-12-2009, 22:46
Base adjustments>raw adjustments>white balance.Oczywiscie nie znajdziesz tego przy JPG-ach.

sssmok
21-12-2009, 23:23
Base adjustments>raw adjustments>white balance.Oczywiscie nie znajdziesz tego przy JPG-ach.