Zobacz pełną wersję : wybor pomiedzy nikon d3000 a olympus e-520
witam .. to moj pierwszy post, jestem amatorka. naczytalam sie juz tak duzo ze nie ogarniam tej wiedzy mam jedynie proste pytanie gdybyscie mieli wybierac posrod dwoch ofert to ktora byscie wybrali i dlaczego?
Nikon D3000 (http://www.fotobasia.pl/product/aparaty-cyfrowe/nikon/nikon-d3000-z-ob-18-55mm-vr-oraz-55-200mm-vr/)
lub
Olympus E520 (http://www.e-fotojoker.pl/product/aparaty-cyfrowe/olympus/olympus-e-520-z-obiektywem-14-42mm-i-ob-40-150mm-ed/)
Witam! To zależy jakie masz ambicje związane z fotografią. Jeżeli myślisz skończyć zakupy na samym aparacie z kitem to wszystko jedno co weźmiesz. O wadach i zaletach obu aparatów już się naczytałaś (lepiej zostaw to onanistą sprzętowym). Niech głównym kryterium wyboru będzie przyszłość a dokładniej mówiąc przyszły świadomy wybór obiektywów. Miałem przez 2 lata do dyspozycji Olympusa E410 i Nikona D40. Wybrałem dla siebie system nikona bo tu znalazłem fajniejsze obiektywy dla moich potrzeb.
Wybrałem dla siebie system nikona bo tu znalazłem fajniejsze obiektywy dla moich potrzeb.
fajniejsze tzn. też w rozsądnej cenie - jestem skromnym amatorem
Wybrałem dla siebie system nikona bo tu znalazłem fajniejsze obiektywy dla moich potrzeb.
fajniejsze tzn. też w rozsądnej cenie - jestem skromnym amatorem
Weź Nikona, jeżeli fotografia cię wciągnie, to na dzień dobry jesteś w "dobrym systemie". Zmienisz puchę (dobre używki są do dostania za małe pieniądze), kupisz tanie szkło bez silnika i podepniesz spokojnie te dwa obiektywy z zestawu do tego. Z Olym już nie będzie tak fajnie cenowo.
A jeżeli fotografia cię nie wciągnie to zestaw nikona da Ci lepszy zakres ogniskowych na początek, niż ten Oly.
tomek 93
17-12-2009, 17:59
"A jeżeli fotografia cię nie wciągnie to zestaw nikona da Ci lepszy zakres ogniskowych na początek, niż ten Oly."
nie wiem dokładnie jak to jest z Olkiem, ale wydaje mi się, że przelicznik ogniskowej do pełnej klatki jest inny niż w Nikonie..