Zobacz pełną wersję : chce zakupic dobry sprzet ? zamierzam kupic d90 co do niego ?
amranlondon
16-12-2009, 14:06
Witam
wszystkich forumowiczow
Jestem poczatkujacym fotografem i
Zamierzam kupic nikona d90
i sie obecnie zastanawiam ktory zestaw kupic
wyszukalem chyba najlepsze opcje moze sie myle 2
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200406842560&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_11782wt_1167
z 3 lensami nikona ?
czy lepiej moze
http://www.allegro.pl/item851160035_nikon_d90_18_270_stabilzacja_wypas_1 3_akcesoriow.html
z 1 dobrym lensem tamrona ??
czy moze byc ??
http://cgi.ebay.com/Nikon-D90-Digital-SLR-Camera-Body-7-LENS-KIT-on-SALE_W0QQitemZ380186562405QQcmdZViewItemQQptZDigit al_Cameras?hash=item5884e28f65#ht_19915wt_1167
i nad tym zestawem zastanawiam sie najbardziej
gdyz ma najwiecej obiektow natomiast czy beda mi potrzebne i czy te tamrona sa lepsze czy nikona ?
+ obiektyw 650-1300mm Long Range Lens czy bedzie robil dobre zdjecia z daleka ?
zamierzam robic zdjecia ludzi , krajobrazow i wnetrz ( domy , mieszkania ) .
dziekuje z gory za rade !!!! ;)
streetfighter69
16-12-2009, 14:16
Nie kupilbym zadnego z tych zestawow. Do twoich zastosowan kupilbym wszystko osobno i zlozyl nastepujacy zestawik:
1) D90 body
2) Sigma 10-20 (wersja ciemniejsza lub jasniejsza w zaleznosci od potrzeb, obie bardzo dobre optycznie) - do krajobrazow i wnetrz
3) Nikkor 85/1.8 do portretow
4) Nikkor 35/1.8 do calej postaci i np. reporterki
Jesli ten zestaw przekracza twoj budzet to zamiast D90 wzialbym D80 i komplet ww szkiel.
Przede wszystkim kup jeden obiektyw np N 38 1.8 (ok 750zł) + zewnętrzna lampa np. SB-600 lub wyżej.
Jeżeli tym zestawem nauczysz się fotografować i poznasz możliwości tego zestawu to dopiero wtedy możesz pomyśleć o czymś dodatkowym.
Jeżeli kupisz 3 szkła do nauki fotografowania to nic z tego nie będzie.
Uzasadnienie? Nauczysz się odpowiednio kadrować bo nie ma lepszego zoom'a jak własne nogi i szukanie odpowiedniej perspektywy.