Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Picasa/proste edytory a format RAW/NEF.

Aktal
09-12-2009, 09:35
Posiadam programy do edycji RAW/NEF jak np. RawShooter essentials, ale jestem początkujący w tej dziedzinie i dopiero sie uczę, więc zastanawiam się nad przydatnością programów typu Picasa do prostej edycji podstawowych rzeczy, jak intensywność kolorów, wyostrzania, ale nachodzą mnie pewne pytania, na które pewnie znacie odpowiedzi.

1. Czy jest jakaś różnica gdy obrobię trochę zdjęcia w Picasa w zależności czy to JPG czy RAW? Wiadomo, że w programie przeznaczonym typowo do wywoływania RAW/NEF różnica będzie ogromna, (szczegóły, możliwości cieni/świateł, balans bieli, itp.), ale czy przy bardzo podstawowych zmianach, które daje np. Picasa itp programy, gdy jest to RAW to także jest to obróbka "mniej stratna" niż gdyby był to JPG, czy może w tych prostych programach nie ma większego znaczenia w czym robię?

2. Nie mam zamiaru siedzieć nad każdym zdjęciem po kilka/kilkanaście minut, ale w przypadku tych, które mam zamiar mieć na papierze czasem lubię coś dopieścić, czy w/w program się do tego waszym zdaniem nadaje, czy lepiej dla jakości odpitek zapomnieć o wszstkim co proste i nie "profi" a skupić się wyłącznie na programach z jak największą ilością suwaków?

Co myślicie na ten temat? A może znacie coś prostego do postawowej korekty RAW co możecie polecić.

Gusioo
09-12-2009, 12:04
ViewNX spróbuj, też przerobiłem kilka programów i stwierdziłem, że dla mnie wystarczy ViewNX. Dodatkowo jak potrzebuje zmniejszyć, przyciąć do korzystam z Paint.NET.

J51
09-12-2009, 12:15
Picasa jak najbardziej się nadaje

Aktal
09-12-2009, 12:33
ViewNX spróbuj, też przerobiłem kilka programów i stwierdziłem, że dla mnie wystarczy ViewNX. Dodatkowo jak potrzebuje zmniejszyć, przyciąć do korzystam z Paint.NET.

Czy ViewNX jest darmowy?
W tej chwili nie działa mi polska strona Nikona i nie mam jak tego sprawdzić.

Gusioo
09-12-2009, 12:40
Jest darmowy - jak masz Nikona, to masz go na płycie.