Zobacz pełną wersję : Kolejny wątek pt. Co kupić - SLR Nikon
Witajcie,
Wstęp [można pominąć]:
Ostatnio zacząłem pstrykać starym Zenitem, dostałem od znajomego Zeiss'a 35/2,4 na m42 i od tego czasu jestem zachwycony fotografią tradycyjną [poprzednie szkło to Helios 50/2.0]. Jednak zaczyna doskwierać mi sam korpus 12XP. Dlaczego? Minimalny czas 1/60, maksymalny 1/500. max 500ISO. I najważniejsze światłomierz, który chyba już przeżył za dużo i nie zawsze działa..
Rozwinięcie [istotne]:
Poszukuję jakiejś puszki z naszej stajni, jednak mam też spore wymagania, np:
- światłomierz działający ze szkłami m42
- puszka, która bez problemu będzie działać z silnikowymi szkłami Sigmy. Posiadam d60, czyli bezśrubokrętowca, więc każde moje szkło jest silnikowe. O ile w ogóle szkła Sigmy oznaczone DG są dobre pod pełną klatkę [ chyba kiedyś wyczytałem, że Sigma wszystkie szkła robi na FF, ale nie jestem tego do końca pewien]
- Rozsądny zakres czasów, [dobrze byłoby np powyżej 30s i jakieś 1/2000]
- najmniejsze maksymalne ISO 1600
- Cena za używkę max 600zł
- Niepotrzebne mi programy tematyczne - wystarczy PSAM
Jeśli Nikon nie zrobił nigdy takiego produktu, to zgodziłbym się też na inne body, które dobrze pracowałoby z F i m42.
Zakończenie:
Uprzejmie proszę Was o wyrażenie swoich opinii:D
tomasz24
07-12-2009, 19:04
Co Ty rozprawki tworzysz?
NIe wiem czy spełnia powyższe wymagania ale napiszę krótko kombajno-roll royce - Nikon F4
Rozprawkę - przypomniałeś mi okropne czasy ogólniaka:D
Znalazłem gdzieś, że F4 nie posiada kółek funkcyjnych, więc obiektywy z serii G [tj. bez pierścienia przysłony] odpadają. A więc wszystkie moje szkła na bagnet F..
F4 odpada, więc szukamy dalej.. Ale powiem, że czytanie i oglądanie zdjęć F4 wzbudziło we mnie jakieś uczucie miłości:D Poproszę natychmiast inną propozycję, bo jeszcze się w niepamięć zakocham w tym korpusie i na niego padnie, pomimo braku szklarni F.
Coś troszkę mieszasz. Szkła G to tylko podgatunek szkieł F ;)