Zobacz pełną wersję : Jak to zrobić
rupertor
06-12-2009, 15:49
Jestem zielony w temacie obróbki zdjęć. Stąd moje pytanie. Jak zmienić tonację barwną zdjęcia?
Articool
06-12-2009, 17:09
Podesłałem pomocnego linka na PM
Daj zdjecie, bedziemy myslec. Generalnie wszelakie zafarby najlepiej usuwa sie w przestrzeni LAB.
Daj zdjecie, bedziemy myslec. Generalnie wszelakie zafarby najlepiej usuwa sie w przestrzeni LAB.
Przestrzeni L*a*b wogóle nie powinno się używać do obróbki - powstała w '76 i nikt wtedy nie zawracał sobie głowy jej optymalizacją pod kątem obróbki cyfrowej, bo naonczas temat praktycznie nie istniał. Jest nieintuicyjna w użytkowaniu, wielka i nierównomierna percepcyjnie - przez co dosyć destrukcyjna.
Zresztą zafarby jak już występują, to zwykle nie są takie kochane, by być wyłącznie w kanałach chrominancji i występują też w kanale L* (a nawet zwykle właśnie tam).
A Margulisa radzę czytywać z dystansem - w 75% jest to wprawdzie fachura z wielkim doświadczeniem, ale w 25% oszołom - coś a'la Ken Rockwell Photoshopa. Jak nudzi mi się podczas wizyty w galeriach handlowych, to idę do księgarni, biorę "Korekcję i Separację", albo "Rozwiązanie zagadki kanionu" i dostarczam sobie niewybrednej rozrywki i taniej satysfakcji wyszukiwaniem co bardziej bezecnych pierdół - ubaw mam po pachy.
Przestrzeni L*a*b wogóle nie powinno się używać do obróbki
Hmm... Scott Kelby też poleca przestrzeni LAB do podkręcenia kolorów i kontrastu przez Image -> Apply Image i mieszanie przez Soft Light na kanale L.
Hmm... Scott Kelby też poleca przestrzeni LAB do podkręcenia kolorów i kontrastu przez Image -> Apply Image i mieszanie przez Soft Light na kanale L.
Hmm - niezła metoda do uzyskania całkiem efektownego crossa - ale żeby do podkręcania kolorów i kontrastu?