PDA

Zobacz pełną wersję : D80 vs reszta czy D5000, D3000 i D60

h2o
20-11-2009, 23:07
czyli pytanie od leniwego użytkownika forum ;-)

1. Gdzie można kupić D80 nowy?
2. Jak nie można, to który z kolejnych będzie mniejszym złem? ;-)

Sprzęt dla zielonego amatora. Ja bym kupił teraz D700 więc proszę nie wybiegać do D90 ;-) Nie znam się na tych kitach, a muszę coś doradzić :|

Antonioo
20-11-2009, 23:10
ad 1 chyba tylko w snach:)

ad 2 d5000, ale jeśli fotografia na poważniej to szukałbym dobrej używki d80

Piotr_
20-11-2009, 23:34
Ad 1. Nowego d80 nie kupisz.
Ad 2. Jak dla zielonego amatora to D5000 + N18-105.

DarekD80
21-11-2009, 11:22
D80 nowych już nie ma, pozostaje używany. D80 to świetne BODY, sam używam. Od D5000 osobiście wolałbym D90, trzeba oczywiście dopłacić ale warto. Już to pisałem - D90 to chyba optymalny NIKON, świetnie wyważona cena / jakość. Jak nie stać Cie na D90 to kup D5000 lub używany D80. D5000 - jedyny dla mnie plus to LV i odchylany wyswietlacz LCD. D80 to wyższy model (jedyne czego mi w nim czasami brakuje to LV).

Antonioo
21-11-2009, 11:27
ale prawda jest taka, że to lv w nikonach kuleje i kuleć będzie dopóki nie wprowadzą jakichś istotnych zmian....

jaki pożytek z lv, skoro af mieli, mieli , mieli i mieli kilka sekund zanim złapie ostrość? wprawdzie w niektórych sytuacjach się przydaje, ot choćby jak mamy sporo czasu na kadrowanie statyw itp, ale tak, to niestety jest bezużyteczny....kilka razy scena nam się zmieni nim aparat ustawi ostrość, lepiej chyba strzelać na ślepo np. jak robimy zdjęcia znad głowy... zdąży się przynajmniej zrobić kilka zdjęć, niż jedno z użyciem lv: )

lv mam i 1-2 razy może użyłem

gilvhs
21-11-2009, 11:28
Zdecydowanie D5000 bardzo fajny aparacik na start. Najlepiej z obiektywem 18 - 105 ten 18-55 jest kiepski, liche wykonanie.

BBall_Freaker
21-11-2009, 11:33
ale prawda jest taka, że to lv w nikonach kuleje i kuleć będzie dopóki nie wprowadzą jakichś istotnych zmian....