Zobacz pełną wersję : D60 i Nikkor 70-300VR, czy Sigma 70-300?
Witam,
Po długich godzinach spędzonych na czytaniu testów i archiwum forum postanowiłem zasięgnąć rady u bardziej doświadczonych. Chcę kupić obiektyw, którego głównym przeznaczeniem będzie amatorska fotografia:
- Lotnictwo (głównie pasażerskie samoloty)
- Kolej
- Zawody rowerowe (Cross Country)
- Inne "zajawki", które wymagają większego zbliżenia.
Do finału zakwalifikowały się dwa modele:
1. Nikkor AF-S VR 70-300 mm f/4.5-5,6 G IF-ED
2. Sigma 70-300 mm f/4-5.6 APO DG MACRO
Aparat to Nikon D60.
Osobiście skłaniam się ku Nikkorowi (dzięki m.in. tekstowi Hesji, w którym chwali ten obiektyw), ale w testach wypadają podobnie, szczególnie przy ogniskowej 300mm. Budżet to 2000 PLN.
Jeszcze jedno pytanie: Nikkor będzie działał bez problemów z D60? Niby format DX i nie jestem pewien, czy to "zażre".
Oczywiście jestem bardzo początkujący.
Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Jacek.
Nikkor zdecydowanie lepszy, no i masz dodatkowo VR. Przy takich ogniskowych może się przydać (no może nie do sportu, ale warto mieć) Z D60 bez problemu "zażre" Jaedyną wątpliwością może być pewnego rodzaju nieporęczność spowodowaną uzywaniem obiektywu o "rozsądnych" gabarytach i masie z niewielkim chwytem jaki ma D60. Mimo wszystko zdecydowanie Nikkor godny polecenia (szybszy, zdecydowanie celniejszy AF i lepsza ostrość-szczególnie w zakresie 70-200)
Fortaigne
15-11-2009, 20:30
ale w testach wypadają podobnie, szczególnie przy ogniskowej 300mm.
Jacek.
w jakich testach ? Bo ja widzę że przy 300mm rozdzielczość Nikkora to 35 lmpp a sigmy zaledwie 25 lpmm - to przepaść a nie podobieństwo, o AF nie wspominając...
Piotrek Charchuła
15-11-2009, 20:34
Za kolegami, przy tym zestawieniu wygrywa zdecydowanie Nikkor 70-300 VR. Możesz jeszcze ewentualnie rozważyć jakieś szkło o świetle 2.8.