Zobacz pełną wersję : Chcę zmienić 50d na d90 doradźcie proszę
gooduser
09-11-2009, 22:16
Przede wszystkim witam serdecznie ponieważ jest to mój pierwszy wpis na forum. Jestem amatorem.
Gruntownie zastanawiam się nad zmianą systemu Canon na Nikon, przemawia za tą decyzją kilka czynników. Potrzebuję w miarę uniwersalnego (spacerowego) obiektywu jak dotychczas mam zestaw 50d oraz 17-40 L.
Szkło fajne, ale tylko na cropie, po przełożeniu na FF przeżyłem swoisty szok, to dało mi sporo do myślenia...(za taką kasę, taki s*it) ; zacząłem rozglądać się po testach za jakimś sensownym szkłem. Wpadł mi w oko obiektyw 18-105 jego parametry powaliły mnie w testach. Wiem, że testy sobie....
Według mojej wiedzy Canon nie oferuje uniwersalnych zoom'ów w rozsądnej ogniskowej i z dobrymi parametrami jak chociażby wspomniany 18-105.
Chciałbym zakupić 90d, ale przeciw przemawia jego rozmiar; może to kwestia przyzwyczajenia, ale ledwo byłem w stanie złapać go za uchwyt pod prawą rękę jak dla mnie jest mały, ale może ktoś z Was też tak miał na początku...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i proszę o nie oftopowanie
Antonioo
09-11-2009, 22:33
ja bym nie zmieniał....choć przy wyborze wybrałem nikona....bardziej przemawia do mnie ten system....
a patrzyłeś na obiektywy sigmy???
aczkolwiek bym polecał ten wątek
http://www.forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=109599
.
Co do sigmy (pewnie ktoś powie że oceniam po jednym egzemplarzu) zawiodłem się na 2 z różnych przedziałów cenowych, jedna rozpadła mi się po tygodniu (wysypał się os) a druga w dniu zakupu. Po pierwszym zdjęciu padł procesor. Nie oceniam systemu jako takiego ale albo miałem duży niefart albo sigma jest raczej do bani.
Co do 50D ciężko mi się wypowiadać bo nie miałem go w ręku ale jak byś kupował Nikona to tylko z systemową optyką.