PDA

Zobacz pełną wersję : Mini atelier na studniówkę

arturjb
02-11-2009, 21:37
Panowie, czy mogli byście mi doradzić ustawienie świateł w atelier. Chcę w tym atelier fotografować pary na studniówce. W ubiegłym roku używałem 2 lamp przez parasole dyfuzyjne ustawione ~45 stopni na lewo i prawo w stosunku do modeli. W tym roku wymyśliłem coś takiego:

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://jocz-borowski.com/swiatlo.jpg)

Bonzo
02-11-2009, 23:14
Według mnie jeżeli dajesz kontre i główne po tej samej stronie mija się to z celem bo kontra będzie mało widoczna no chyba że dopalisz nia tak mocno że przygasi główne ;) Dlatego czarne parasolki dałbym odwrotnie.

arturjb
02-11-2009, 23:23
mądrze prawisz, masz moze jeszcze jakieś sugestie? w temacie studia i oświetlenia studyjnego jestem zupełnym laikiem

Luźna gumka
03-11-2009, 10:14
Ja osobiście bym zlikwidował lewe źródło światła (0 EV). Z prawego (-1 EV) zrobiłbym główne źródło, czyli wg Twojego schematu 0 EV. Kontra jest ok. Strzał na tło jest ok.

W Twoim pierwotnym układzie wyszłaby z tego fotografia bezcieniowa, a ponadto ryzykowałbyś tym, że człowiek siedzący po lewej (na schemacie) rzucałby cień na osobę po prawej. Ponadto nawet jakbyś opanował ustawienie osób na planie, aby zlikwidować niepotrzebne cienie od lampy, to dwa źródła światła spowodują spłaszczenie twarzy na zdjęciach, a co za tym idzie optyczne "przytycie". Panie na zdjęciach po tej studniówce albo rzucą się z mostu, bo kiepsko na zdjęciu wyglądają, albo Ciebie ukrzyżują za te zdjecia.

Wg mojego schematu jest szansa, że pojawi się ciekawa gra światła i cienia, co za tym idzie zdjęcia nie będą płaskie. Dzięki temu twarze zrobią się smuklejsze, uwydatnisz kości policzkowe i zamiast Ciebie ukrzyżować, będą Ciebie nosić na rękach :-P

Wyślij mi wieczorem PW, to Ci postaram się przesłać zdjęcie ukazujące to o czym piszę.

tymancjo
03-11-2009, 16:38
Witam,