PDA

Zobacz pełną wersję : czy sigma Sigma 24-70 mm f/2.8 EX to dobry wybor

civic45
25-10-2009, 23:09
witam wszystkich
moje pytanie jest takie jak w temacie
jestem początkującym w temacie fotografii i nie za bardzo się znam na tym co dobre i do czego się nadaje
mój zestaw aktualny to
nikon d90
nikon 50mm 1/8
nikon 18-105
z pięćdziesiątki jestem bardzo zadowolony natomiast ten 18-105 nie do końca spełnia moje potrzeby
jeśli robię zięcia w plenerze w ciągu dnia to powiem ze jest ok choć z pięćdziesiątki lepiej (ale problem to brak zoomu)
problem zaczyna się w domu przy sztucznym świetle wydaje mi się że jest zbyt ciemny (18-105)
bez lampy zięcia wychodzą mało ciekawie a chciał bym jej(lampy) jak najmniej używać
przeglądając giełdy foto zauważyłem właśnie taką sigmę Sigma 24-70 mm f/2.8 EX (1,5 tys używka z gwarancją)
światło dożo lepsze ,tylko czy to jest coś warte
obiektyw ma zastąpić ten 18-105
proszę o opinię ewentualnie jakieś inne propozycje cena to do 1.5 tys może być używka
mam jeszcze coś takiego Nikkor 24-85/2.8-4D droższy o 500 zł
czy lepszy ???? i czy warto jak by co dopłacić te 500 zl

Prorok78
26-10-2009, 00:52
Jesli mowisz o tej cenie to pewnie mowisz o wersji bez silnika w obiektywie... - mialem chwilke i sie pozbylem.. dosc wolna, nie za bardzo ostrzyla, i trzeba bylo przymykac tak do f4 zeby mialo to jakis sens..:( Chyba ze mowisz (choc przy tej cenie watpie) o wersji 2.8 EX HSM II - ale to cena okolo 900 euro jak sie dobrze trafi... mam ja teraz i jest rewelacja...

civic45
26-10-2009, 01:00
no tak faktycznie to bedzie ta tańsza wersja bez silnika
ale chodzi o moje pytanie czy warto zamienić te obiektywy
czy mimo wszystko bedzie lepsza ta sigma czy nie
nie miałem zadnej styczności z innymi obiektywami poza powyższymi modelami które posiadam więc ciężko mi określic które obiektywy sa szybkie a które wolne

Prorok78
26-10-2009, 09:56
to powiem Ci tak zebys mialporownanie. ta sigma bedzie ostrzyc ciut wolniej niz Twoja 50-ka...