Zobacz pełną wersję : Sigma 70-300 APO DG + NIKON D50 PORADY !! POMOC
Jak w temacie uzytkuje NIKONA D50 z SIGMA APO DG 70-300. Jestem amatorem i
mam kilka pytan do was.
Z TEGO CO wyczytalem przy takim obiektywie raczej pomijac dlugie czasy
naswietlania ( chyba ze statyw), bo wiekszosc fotek przy takiej ogniskowej
bedzie zruszana. Doczytalem tez iz najlepiej obiektw ten ostrzy w zakresie F
od 5-11, ze wskazaniem na F9 bo wtedy wyniki sa najostrzejsze :). Staram
sie stosowac do tego co juz wiem , ale efekty sa rozne...
Chcialbym zapytac, chociaz zdaje sobie sprawe ze nie ma reguly i wszytiego
trzeba sie nauczyc, wyczuc itp, ale czy istnieja jakies zasady nie wiem
ogolne albo takie ktore mniej wicej sie sprawdzaja np: jakie F przy jakiej
ogniskowej, jaki czas naswietlania przy okreslonej ogniskowej, coos czego
raczej sie nie przekracza, takie informacje ogolne zeby w wiekszosci
przypadkow bylo ok .
Na moim NIkonie czesto jest tak przy tym ovbiektywie, ze w slabszym
oswietleniu krotkie czasy naswietlania, powoduja ze jest za ciemno i nie uda
sie foto. Jak dam dluzsze jest ok ale nie utrzymam z reki i rozmazane. Jak
nawet ustawie ok czas naswietlania to znow w nikonie pojawia sie ze foto
przeswietlone albo niedoswietlone...
Co radzicie, moze ktos pokaze mi foty z nikona i SIGMY APO 70-300 DG???
JAKIE ZASADY ZADZA OGNISKOWA< CZASAMI NASWIETLANIA< i kto ma jakie dosw z
tym obiektywem jak najelpiej go uzywac.. Prosze pomozcie..
audiorek
17-10-2006, 20:07
mam go kilka dni. wiec doswiadczenia kiepskie. Ale skoro masz cyfrwke, co Ci zkodzi wykonac kilka setek zdjeć. Wyswietlic na kompie, i ocenić. Sam dojdziesz kiedy Ci wychodzi, a kiedy nie. Czy masz dobrą rekę,, a może podpórka, albo statyw. itd itd. Po kilku tysiacach fotek bedziesz juz doświadczonym amatorem.
Jakbys poczytal w instrukcji aparatu to powinno byc napisane , ze czas naswietlania to odwrotnosc ogniskowej.
Czyli jesli masz np. ogniskowa 50 , to czas nie moze byc dluzszy nic 1/50 - chyba dobrze pamietam ;)