Zobacz pełną wersję : panoramowanie + motor
neverhood
23-10-2009, 14:13
witam serdecznie
wkrotce czeka mnie sesja z motorem na prosbe znajomego. pomyslalem ze procz zdjec bez ruchu moglbym mu zrobic troche z tzw panoramowaniem. chyba najbardziej zalezy mi na takich ujeciach ''jazdy na mnie'' no i oczywiscie z boku tez ale glownie chodzi mi o ujecia dynamiczne na wprost lub prawie na wprost. czy mozecie mi podpowiedziec jakie parametry aparatu (przyslona, tryb itd) bede robil zdjecia D80 + 70-200 vr, no pogoda jak widac za oknem. jestem laikiem w tej kwestii
dziekuje i pozdrawiam
Hej... parametrów nikt ci nie poda :P
Najprościej, pracuj w trybie S a czas dobierz do warunków. Zrób kilka próbnych przy jakim czasie wychodzi dobrze, czy efekt jest ok. W zależności od potrzeb czas może się wahać od 1/15 do 1/60.
Gootchio
23-10-2009, 14:30
Pamiętaj aby w porę uskoczyć, jak kolega będzie nadjeżdżał :)
Na pewno AF-C, z czujnikiem prowadzonym na motorze i preselekcja czasu (S) - przy ujęciu z boku 1/60s powinna już dać efekt smużenia, a im czas dłuższy tym smugi dłuższe, ale trudniej utrzymać trajektorię.
Przysłona z boku bardziej otwarta (f/5,6), a z przodu bardziej przymknięta (f/8 )
Nie znam się na VR'kach ale mają zdaje się specjalny tryb do panoramowania - stabilizacja tylko w pionie.
Przy zdjęciu najazdowym i dłuższym czasie możesz się pobawić (popróbować) utrzymać stałą wielkość obiektu w kadrze przez obrót zoomem. Kiedyś Minolta miała taki program na karcie (w power zoomach) i efekty wychodziły całkiem fajne - tło się wtedy "zjeżdża" na motorze.
Edit: sorki mpwt - zbieżnośc czasu :)
kptYossarian
23-10-2009, 17:26
Dodam jeszcze 2 małe wskazówki:
zacznij panoramować jeszcze zanim zaczniesz naświetlać matrycę - będzie łatwiej utrzymać obiekt w tym samym miejscu w kadrze.
Jeżeli możesz nieco zaplanować przebieg wydarzeń polecam użyć wyzwalacza czasowego 2s , wciśnięcie spustu nie narobi namieszania w panningu ;) Zdjęcie się zrobi niejako przy okazji śledzenia obiektu.