PDA

Zobacz pełną wersję : metz 48 AF-1 dla (pół)amatora do d80?

julievna
13-10-2009, 12:41
Sporo jest tutaj napisane na temat lamp, ja jestem jednak początkująca. Nic nie wiem o strobingu - ale chcę się uczyć go wykorzystywać. Dlatego niewiele mi na razie mówią techniczne opisy i dyskusje.

Docelowo chcę robić portrety i fashion w plenerze oraz we wnętrzach typu mieszkania, kawiarnia ale też w miejscach typu stara fabryka (czyli raczej ciemne) - natomiast na razie chyba nie w studio. Okazjonalnie street foto, podróżnicza. Nie interesuje mnie makro ani architektura.
Czy metz 48 AF-1 będzie dla mnie OK do Nikona D80? Czy dobrze się pracuje z obiektywem takim jak Tamron 28-75 mmm F/ 2,8?
Czy zdecydowanie lepiej dołożyć do sb-900, który wiem, że i tak mi wszyscy polecą.:D?

Czy ktoś może podsumować argumenty jak dla laika w dziedzinie świecenia?

Albert44
13-10-2009, 13:11
Metz48 i D80 - zespół zgrany. (masz wszystko co potrzeba, cls(slave), szybką synchronizację, etc.) Jak chcesz więcej mocy to Metz58.

Maciek R
13-10-2009, 13:35
Jak wyżej.
Sam posiadam D80 + M48-af1 - śmiga naprawdę bardzo dobrze. Mocy mi osobiście nie brakuje, więc ja jestem zadowolony.

coroner
13-10-2009, 13:56
Nic lepszego niż Metz 48 poniżej 1000 nie kupisz. Wszechstronna lampa, dość mocna, błyska w CLS, Ze wszystkimi moimi szkłami działa bez zarzutu. Używam jej właśnie do portretów + fashion i sprawdza się świetnie. Nie ma co się zastanawiać.

dominikpl72
13-10-2009, 14:34
Ja też używam D70 + Tamron 28-75 + Metz 48. Wg mojej opinii to naprawdę bardzo dobrze zgrany zestaw...
Ostatnio okazyjnie dokupiłem Metza 58 - i nie widzę wielkiej różnicy - co tym lepiej świadczy o Metzu 48
pozdrawiam

julievna
13-10-2009, 15:33
Bardzo dziękuję za pomoc Panowie. :)
Chyba się w takim razie zdecydowałam (po przejrzeniu też innych wątków).

kkk231
13-10-2009, 15:41
ja dziś zamówiłem tę lampę kurierem do domu :D

wolnyslimak
13-10-2009, 16:05