PDA

Zobacz pełną wersję : ciemne zdjęcia

notic
12-10-2009, 22:20
witam,
dzis podczas sesji w plenerze, wiele zdjec ktore udalo mi sie napstrykac, jest bardzo ciemnych.
chodzi mi tu o zdjecia skierowane czesciowo na plener a czesciowo na niebo.
ustawienie z jakich korzystalem byly optymalne dla trybu M (optymalna ekspozycja, przeslona oscylowala w granicach f3-5 [proby przy malej przeslonie blizniaczo podobne])
jestem poczatkujacym fotografem(o ile moge sie tak nazwac) i chcialbym by w tej sprawie wypowiedzieli sie specjalisci
(sprzet):) z jakiego korzystalem to
d70s,nikkor 28-80 3;3-5;6G, bez zadnych filtrow.
a oto kilka zdjec przykladowych (jak widac, aparat nie byl skierowany centralnie na slonce)
http://img73.imageshack.us/img73/4350/dsc0002ssss.jpg
http://img230.imageshack.us/img230/9756/dscss0030.jpg
http://img63.imageshack.us/img63/6158/dsssc0007.jpg
chcialem dodac,ze zdjecia robione byly w rozszerzeniu .nef
pozdrawiam i czekam na dobre rady

swider
12-10-2009, 22:23
A jaki pomiar swiatla miales ustawiony? Bo patrzac na zdjecia widac, ze naswietlane bylo na niebo. Do tego dochodzi spora rozpietosc tonalna tych kadrow...

mpwt
12-10-2009, 22:36
Fotki są tak ciemnie dokładnie jak chciałeś. Bo rozumiem, że świadomie działałeś w trybie M korzystając z pomiaru średniego...
:D

Poza tym po co masz histogram w aparacie i podgląd. Czasem trzeba z tego skorzystać, szczególnie jeśli się jest początkującym. Najprawdopodobniej łapałeś niebo w obrębie pomiaru światła i jest jak być powinno...

I pamiętaj, że czas 1/8000 jest granicznym czasem dla twojej puszki. Powinno dać ci to myślenia.

notic
12-10-2009, 22:38
nie jestem w 100% pewny, ale wydaje mi sie, ze ustawiony byl pomiar matrycowy + pole ostrosci umiejscowione centralnie.
co do rozpiętości to masz race, roznica byla dosc spora,lecz myslalem ze oboje poradza sobie z tym : )

edit.
no wlasnie nie chcialem : ) a korzystalem z tego trybu, w celu jakiejkolwiek nauki, bo na tym ucze sie najlepiej : )