PDA

Zobacz pełną wersję : D90 - Nowicjuszka

matylcia
30-09-2009, 18:42
Witam,
jestem tu zupełnie nowa. Jestem też zupełnie zielona jeśli chodzi o fotografię przy pomocy lustrzanek Nikona iw ogóle fotografię.
Do tej pory moja przygoda z tym pięknym rzemiosłem ograniczała się do używania różnych zwykle prostych cyfrówek w funkcji auto...

Wczoraj w moje ręce trafiła lustrzanka NIKON D90, wkrótce do tego ma dołączyć obiektyw szerokokątny (na razie nie znam parametrów) i dodatkowy flesz (też na razie nie wiem jaki niestety...)
Wręczył mi to wszystko mój szef i przydzielił misję fotografowania efektów naszej pracy.
A efekty te to wnętrza domów i budynków; aranżacje wykończenia ścian i podłóg etc.
Generalnie wnętrza, przedmioty żadnych ludzi roślin itp. Oświetlenie albo naturalne przez okna, albo sztuczne wewnątrz pomieszczeń + oczywiście flesz.

Wiem że być może o zbyt wiele proszę ale byłabym wdzięczna za kilka porad jak wykonywać takie zdjęcia? Jakie ustawienia wybrać? Nie chcę liczyć na automat.

Będę wdzięczna za każdą radę i pomoc.

ziellonny
30-09-2009, 21:05
Ja zdjęcia z naszych budów (Nikon D90 + Tamron 10-24 + Sb 800) strzelam w trybie auto.

Valdek_Tychy
30-09-2009, 22:15
Jestem też zupełnie zielona jeśli chodzi o fotografię przy pomocy lustrzanek Nikona iw ogóle fotografię.
Do tej pory moja przygoda z tym pięknym rzemiosłem ograniczała się do używania różnych zwykle prostych cyfrówek w funkcji auto...

Niestety tu kłaniają się podstawy fotografii,może na początek warto byłoby zainwestować w jakiś podręcznik bo bez podstawowych wiadomości o technikach fotografowania będzie tylko trudniej.

Wczoraj w moje ręce trafiła lustrzanka NIKON D90, wkrótce do tego ma dołączyć obiektyw szerokokątny (na razie nie znam parametrów) i dodatkowy flesz (też na razie nie wiem jaki niestety...)

Podobieństwo D90 do prostych cyfrówek kończy się na tym,że tak jak te proste cyfrówki służy do fotografowania i na tym koniec.