Zobacz pełną wersję : [ Przyroda ] W locie
Dachowiecpospolity
29-09-2009, 22:13
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://lh3.ggpht.com/_P1IF4x4X07o/SsJSRxX1hxI/AAAAAAAAAGM/uedwA3Zgu6U/s512/DSC_0242.JPG)
prawdę mówiąc to zdjęcie powinno znaleźć się... w koszu, niestety. W zasadzie nic tu nie jest poprawne. Kadr, perspektywa, jakość - do poprawy ;)
Dachowiecpospolity
30-09-2009, 19:53
Krytykę przyjmuję, i za nią dziękuje:) Jestem początkującym foto-amatorem(aparat niecały miesiąc), mam świadomość że jeszcze dużo nauki potrzebuje:) Na swoją obronę, mogę jedynie napisać, że paru laikom podoba się to zdjęcie i wzbudza w nich pozytywne emocje:)
Rozumiem autora. Właśnie jestem na etapie porządkowania zdjęć i moje pierwsze wyglądały podobnie. Mi się podobały i kilku osobom też. Teraz, po 3 latach obcowania z aparatem, takie kadry lądują w koszu. Według mnie nic nie wnoszą dla mnie.
Ja do tej pory nie wystawiam zdjęć na widok publiczny (czyt. forum), bo nie jestem artystą i póki co patrzę na różne zdjęcia i się uczę. Polecam tą formę korzystania z forum. Oglądaj, czytaj oceny, wyciągaj wnioski i porównuj swoje zdjęcia.
Laicy pstrykają, byle co, byle gdzie i byle jak, jeśli chcesz fotografować na poważnie to czytaj to co piszą, i oglądaj zdjęcia tych którzy początki już dawno mają za sobą.
Nie zrażaj się negatywnymi komentarzami, tylko poprawiaj błędy, jeśli będziesz wytrwały to za jakiś czas sam będziesz wiedział, dlaczego wld tak skomentował twoje zdjęcie.
Staraj się nie kadrować w kwadrat, przynajmniej na początku.
Nie ucinaj bez uzasadnienia skrzydeł i innych części zwierzaka.
Zwierzaki pokazuj raczej przodem, bokiem… tyłem jeśli ma głowę obróconą i widać oko.
Jak pokazujesz zwierzęta unikaj ludzi w tle lub na pierwszym planie, przynajmniej na początku.
To tak na początek:-D.
Niedługo sam zobaczysz, jakie trudne jest fotografowanie.
Swearengen
30-09-2009, 23:17
Najlepiej pooglądaj sobie zdjęcia wld właśnie. Kto jak kto ale on wie jak robić zdjęcia ptakom.