Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Filtr polaryzacyjny a szumy na zdjęciach

wimatt
15-09-2009, 00:36
Jestem amatorem. Przesiadłem się z kompaktu (Olympus C-750 uz) na lustro (Nikon D90 + Nikkor 18-105). Do tego dokupiłem polara Marumi CPL Super DHG, bo lubię fotografować chmury. I tu rozczarowanie - niebo przyciemnione w lustrzance z tym polarem daje prawie takie same szumy, jak w moim starym kompakcie (gdzie też miałem dobrego polara) !!! Załamka !!!
Myślałem, że z tak dobrej lustrzanki (i polara) nie będę już musiał odszumiać fotek na niskich czułościach i z krótkimi czasami !!! Czy polary dają typowo takie efekty z szumami ? Widuje się w galeriach gładziutkie, czyściutkie zdjęcia spolaryzowanego, ciemnego nieba - czy tylko dzięki późniejszej obróbce ? Podpowiedzcie co wiecie !! W jpeg-ach i raw-ach jest tak samo. Parametry zdjęć: ISO 320, 1/320s, F/10.
W razie czego gotowy jestem wysłac takiego przykladowego jpega z aparatu, z góry dziękuję...

truman20
15-09-2009, 07:02
To wrzuć to zdjęcie.

szkiełko
15-09-2009, 07:41
Hmmmmm... Bardzo dziwne. Mam ten sam filtr i nie zauważyłem żadnego szumienia. Rzeczywiście wrzuć jakieś przykładowe zdjęcia.

rudin
15-09-2009, 10:45
Parametry zdjęć: ISO 320, 1/320s, F/10.
W razie czego gotowy jestem wysłac takiego przykladowego jpega z aparatu, z góry dziękuję...

Chyba zupełnie nie było potrzeby podnoszenia czułości do 320, ale jak mówią koledzy - bez zdjęcia wiele się nie wymyśli.

rudin
15-09-2009, 20:21
Ok, wimatt podesłał mi zdjęcie i poprosił o umieszczenie na forum. Link prowadzi do oryginału.

https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://img182.imageshack.us/img182/5082/dsc0013x.jpg)

Poziom szumu wydaje się być w porządku.

szkiełko
15-09-2009, 22:21