Zobacz pełną wersję : Grip do D40/
zielony1996
07-09-2009, 20:19
Cześć. Jestem początkujący w tych sprawach, czy istnieje grip do D40-stki ze spustem migawki?? :mrgreen:
BSKraków
07-09-2009, 20:28
Jest ich pełno na allegro , a z tego co się orientuję to spust w tych gripach działa z zasadzie pilota na podczerwień
Jest ich pełno na allegro , a z tego co się orientuję to spust w tych gripach działa z zasadzie pilota na podczerwień
Dokładnie, czyli nie będziesz miał dwupoziomowego spustu AF, oczywiście oryginalnych nie uświadczysz z racji, że Nikon do tego modelu nie wypuścił BP.
Mimo wszystko warto dokupić grip. Chociażby dla dużo lepszego i stabilniejszego trzymania aparatu (zwłaszcza przy długich obiektywach) i w awaryjnych sytuacjach do zasilania zwykłymi paluszkami (lub akumulatorkami).
Co pionowego do spustu to faktycznie mało wygodne rozwiązanie (trzeba przełączyć aparat w opcję sterowania pilotem, a na gripie wysunąć diodę podczerwieni - przynajmniej w tańszych modelach) i działa wtedy jednostopniowo tak jak przy pilocie (oczywiście spustu aparatu jest wtedy zablokowany). Z tego względu wg mnie funkcja raczej zbędna i używam spustu w body a nie na gripie.
Osobiście kupiłem najtańszy grip (Targus TG-BGD40 - wygląda identycznie jak gripy Delty) i od tamtej pory mam go stale podłączony do body. Aparat lepiej leży w ręku, do wybory zasilanie jednym lub dwoma akumulatorami ENEL9, alternatywnie 6 baterii/akumulatorów paluszków. Są też dostępne gripy z wbudowanym własnym akumulatorem oraz z wyświetlaczem ale są dużo droższe.
para_wodna
19-09-2009, 21:18
Jeśli cenisz sobie komfort robienia pionowych zdjęć to grip jest dla ciebie zbawienym rozwiązaniem. Dla mnie też jest to ważne, dlatego orintuję się w tematyce gripów bardzo dobrze. Delta produkuje wytrzymałe gripy, zobacz ten model (http://www.foto-tip.pl/sklep/nikon_d40_d40x_d60_battery_pack-p-998.html). Powinien byc odpowiedni. No i w promocji jest, więc warto się spieszyć ;)