PDA

Zobacz pełną wersję : Blokada ostrości

Arek74
06-09-2009, 18:15
To mój pierwszy post tak więc Witam wszystkich.
Wiem, że temat był poruszany na forum ale mam wielką prośbę niech mi ktoś wyjaśni metodą łopatologiczną jak zrobić poprawne zdjęcie blokując ostrość, robię tak jak w instrukcji i nic, kombinowałem z ustawieniami i nic.
Nie chciałbym skończyć w koszu dlatego dodam, że jestem totalnym amatorem w sprawach fotografii, dlatego z góry proszę o cierpliwość i wyrozumiałość.
Bardzo mi zależy aby opanować tą opcję bo jest to bardzo przydatne w wielu sytuacjach
Podaje linki do dwóch zdjęć które są spartolone a przy których próbowałem użyć tej opcji

1. miała być ostra lampa (na której zrobiłem blokadę) i ten chwast po środku a wyszło...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aefacd92ee07ac6d.html

2. Miał być ostry mój syn i zwierzątko
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d83471307aeabfba.html

Zdjęcia były robione D40x szkło Sigma 18-200mm

Pozdrawiam

Yasiek
06-09-2009, 18:31
Przestaw na AF-S, lub po ustawieniu ostrości zablokuj ostrość/ekspozycję dodatkowym przyciskiem (nie wiem czy w D40 takowy jest).

rainbowwarrior
06-09-2009, 18:38
Według mnie powinieneś przymknąć przysłonę np. do wartości 11, bo obiekty o których piszesz są od siebie na tyle oddalone, że głębia ostrości przy mniejszych wartościach przysłony ich nie obejmuje.

Yasiek
06-09-2009, 19:14
D40X ma ten przycisk AE-L/AF-L :). Procedura jest następująca: łapiesz ostrość wciskając spust migawki do połowy i trzymając tak ten spust wciśnięty do połowy wciskasz kciukiem AE-L/AF-L. Masz zablokowaną ostrość i ekspozycję. Nie zdejmując kciuka z AE-L/AF-L przekadrowujesz i wciskasz spust migawki do końca. Powinno działać :)

Arek74
06-09-2009, 19:32
Przestaw na AF-S, lub po ustawieniu ostrości zablokuj ostrość/ekspozycję dodatkowym przyciskiem (nie wiem czy w D40 takowy jest).

Właśnie nie wiem dlaczego ale mam dostępne tylko AF-A i MF pozostałe są "niedostępne przy tych ustawieniach"