PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o porade!!

mariusz2704
02-09-2009, 01:14
Witam. Jestem nowym użytkownikiem na forum, więc na początek chciałbym przywitać wszystkich miłośników fotografii i pragnę poinformować, że w końcu jestem szczęśliwym posiadaczem Nikona D-90 na którego odkładałem sobie kaske i żeby móc się zająć fotografią która mnie interesuje. Chciałbym zaznaczyć, że jestem laikiem jesli chodzi o bardziej profesjonalną fotografie gdyż to mój pierwszy sprzęt jak dla mnie poważny do robienia prawdziwych zdjęć. Proszę więc o wyrozumiałość za co z góry dziękuję. Na początek chciałbym prosić o poradę dotyczącą sprzętu tj. Do mojego Nikona jest dołączony obiektyw 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX Zoom Nikkor jest to zapewne standardowy obiektyw który na początek do nauki mi wystarczy, ale proszę o poradę jaki obiektyw powinienem sobie z czasem zakupić jeśli chciałbym mieć coś porządnego, dobrej jakości do robienia zdjęć zarówno portretowych jak i krajobrazu, żeby był w miarę uniwersalny. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

mpwt
02-09-2009, 01:19
Dział optyka (http://forum.nikon.org.pl/forumdisplay.php?f=12) się kłania...

P.S. ten twój obiektyw jest dobrej jakości. Proponuję wróć do tego tematu za miesiąc i zadaj sobie przy okazji pytanie w stylu "W czym przeszkadza mi ten obiektyw?".

pawel
02-09-2009, 01:26
Jak już poznasz więcej zagadnień, to sam będziesz wiedział, mniej więcej czego chcesz. Wcześniej nie warto zadawać takich pytań, ponieważ w odpowiedzi na nie można wymienić Ci kilkadziesiąt dobrych obiektywów :)

mariusz2704
02-09-2009, 01:30
ok, dziękuję najpierw rzeczywiście skupie sie na czytaniu instrukcji aparatu a z czasem będę myslał co dalej.

darko
02-09-2009, 10:12
Proponuję wróć do tego tematu za miesiąc i zadaj sobie przy okazji pytanie w stylu "W czym przeszkadza mi ten obiektyw?".
oraz czego mi brakuje że chcę go zmienić?

karolt
02-09-2009, 21:46
Tym obiektywem, który masz, obfotografowałem całą (no, prawie) Islandię. Czego więcej chcesz?