Zobacz pełną wersję : dylemat: t lub s 70-200/2.8 vs n 70-300 lub inne
cheyenne
13-08-2009, 13:47
Moi drodzy.
prosze o wypowiedzi posiadaczy/użytkowników wymienionych szkiełek znających je z autopsji a nie z testów, czy też opisów
Zapragnąłem sobie kupić coś dłuższego maksymalnie do 3200 zł.
Skłaniam się ku nikkorowi 70-300 najlepiej używanemu do kupienia za 1500-1600 zł
Do czego mi takie szkło?
Do codziennych sytuacji, ale takich gdzie nie chciałbym by fotografowana osoba/osoby o tym wiedziały.
Większość (95%) kadrów będzie wykonywana przy świetle dziennym i z ręki, na ogniskowej minimum 200 mm.
Pomyślałem o:
Sigmie 120-400
Sigmie 70-200
Tamronie 70-200
i faworycie nikkorze 70-300
Chciałbym wydać jak najmniej i dostać za to możliwie jak najwięcej :)
Jestem amatorem, ale wymagam otrości przynajmniej na 200 mm (250 byłoby ideałem)
Aberracje też są niewskazane.
Ideałem byłby piękny bokeh ale do tego potrzebne jest światełko 2.8, wiem że na 5.6 będą już z niego nici
W nikkorze działa na mnie stabilizacja i silnik.
W testach też wygląda nieźle.
Co byście wybrali?
Zastanawiasz się na 70-300 VR do fotografowania w dzień? Popatrz w tę galerie... Pisałem z gościem i 90 proc. jego streeta to z tego szkła... Sam sobie odpowiedz...
http://www.digart.pl/zoom/3750029/No_title_again.html
Ja wiem, że kiedyś tez kupie to szkło...
Ja wybrałbym Sigmę 70-200 2.8
Jasna, szybka, optycznie akceptowalna, nie-aż-tak-droga.
Choć 70-300VR też jest bardzo fajnym szkłem, ale zupełnie innym, niż Sigma.
Klasyczny dylemat: Ciemność i VR czy Jasność i pewna ręka? :-)
Ja mam sigme i nigdy mi VR'a nie brakowało. Solidne, szybkie szkło z ładną plastyką tyle że trzeba wybierać bo jakościowo poszczególne modele się bardzo rożnią.
Photoartbox
14-08-2009, 06:16