Zobacz pełną wersję : Jaki program do obróbki zdjęć
Witam,
nie wiem czy dobry dział. Szukam darmowego programu do obróbki zdjęć. Lepiej gdyby był po polsku, ale po angielsku przeżyję. Nie szukam mega zawodowych funkcji, jestem amatorem ;)
Piotrek Charchuła
05-08-2009, 23:02
gimp, picassa
Niestety nie ma dobrych darmowych programów do edycji zdjęć :(
Wszystko co dobre musi kosztować.
Pozdrawiam
Ale Gimp 2 czy 1 ? Bo na dwójce uczę się w szkole (szkoda, że nie obróbki zdjęć) :P
Gimp daje więcej możliwości niż Picassa?
Gimp daje więcej możliwości niż Picassa?Bardzo więcej... :D Brakuje kilku udogodnień na jakie bym się nie obraził (choćby warstwy korekcyjne czy U-pointy) ale to MZ najbardziej zaawansowany darmowy edytor do grafiki. Co nie znaczy że najszybszy czy najłatwiejszy w obsłudze.
Dobra, zdecydowałem, że zostanę przy gimpie, bo go już trochę znam. Dzięki za pomoc :]
velaskez
06-08-2009, 02:09
Ale Gimp 2 czy 1 ? Bo na dwójce uczę się w szkole (szkoda, że nie obróbki zdjęć) :P
Gimp daje więcej możliwości niż Picassa?
Gimp 2 bo wersja numer 1 to nawet już jej nie pamiętam. Jedyne co Gimp ma &#^$&@ to interfejs...
Jedyne co Gimp ma &#^$&@ to interfejs...
dokładnie.. obsługa jest koszmarna ;\.
No cóż... Podobno jest "przystosowany do pracy na wielu monitorach", ale to nie zmienia faktu że obsługa jest tragiczna
dokładnie.. obsługa jest koszmarna ;\.
Jak kto woli. Ja tam bardzo lubię ten interfejs :p
Oczywiście GIMP 2. Dla ludzi co mają neostradę trzeba wejść na mirror (http://gimp.linux.pl/index.php/server/www/query/L2Rvd25sb2Fkcy8%3D) i można pobrać ostatnią wersję
Ja "od zawsze" używam Gimpa i mam ten problem, że nie mogę połapać się w takim, np.; PS... kiedyś chciałem spróbować tego PS-a i nie dałem rady - normalnie wszystko "poprzestawiane" ;)
Kwestia przyzwyczajenia i tyle...
Z darmowych najbardziej zaawansowany jest Gimp - jest też jakaś jego wariacja upodabniająca interfejs do PS-owego, Gimpshop chyba to się nazywa... nie wiem jednak jak to działa