PDA

Zobacz pełną wersję : D60 jaki obiektyw do fotografowania kotów ?



saxy
29-07-2009, 10:02
Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tu nowy i uczę sie fotografować chciał bym abyście mi doradzili jaki obiektyw mi polecicie do fotografowania kotów .Wiadomo że koty to bardzo szybkie zwierzeta. Mam aparat nikon D60 oraz kitowy obiektyw 18-55.
A jeszcze jedno aby obiekryw nie był bardzo drogi .

Dziękuje za porady z góry

Saxy.

mpwt
29-07-2009, 10:17
Nikkor 35/1.8, Nikkor 50/1.8

P.S. dział optyka się kłania.

Anion
29-07-2009, 10:29
witaj na forum,
dobra rada na przyszłość - w tego typu postach używaj konkretnych kwot. Pojęcie drogi/tani dla poszczególnych ludzi ma różne znaczenie. Z charakterystyki posiadanego sprzętu podejrzewam, że chodzi Ci o sprzęt raczej z dolnej i średniej półki (tak powiedzmy do 2 kpln). Nie znam się na kotach, ale podejrzewam, że przydało by Ci się jakieś tele. Masz d60 więc w zasadzie odpadają Ci starsze szkła bo, skoro koty takie szybkie, odpada Ci manualne ostrzenie i pozostaje 70-300 vr lub jego odpowiednik w firmach niezależnych. Możesz go dodatkowo użyć do "robienia" portretów ludzi, sportu itp. Ogólnie uważam go za dosyć uniwersalne szkło.
EDIT: po wysłaniu zobaczyłem post mpwt i zupełnie rozminęliśmy się. Czy jeśli koty takie płochliwe (tutaj pomyślałem również o tych kociakach dzikich) to czy 35 i 500mm nie za krótkie?

lewAp7
29-07-2009, 10:29
Nikkor 50/1.8
ten to niebardzo...
Najbardziej nada się każdy jeden z wbudowanym silnikiem (zwykle szybki AF - działający z d60 :-D) i używany do fotografowania ludzi :twisted:

Z tanich to N18-55 się nada bez problemu...

saxy
29-07-2009, 10:39
Dziękuje za rady dużo mi pomogły w wyborze obiekywu .A wracając do kotów to chodzi mi bardziej o ich zabawy i szybkie ruchy i oczywiście fotki w pomieszczeniu i bez lampy. Cena to oczywiście do 2000pln .
Wiem że rozmawiam z profesionalistami w tej dziedzinie dlatego pytam o rade

mpwt
29-07-2009, 10:39
ten to niebardzo...