Zobacz pełną wersję : Pomoc w obiektywach
Witam wszystkich.
Niedawno kupilem sobie nikona d80 i chcialbym do niego dokupic takie oto szklo:
- Nikkor AF-S DX 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR.
Jezeli ktos ma to szklo to jak sie sprawuje i ogolnie opinie na jego temat, na temat tego zestawu.
Zaznaczam iz jestem kompletnie zielony dopiero zaczynam przygode z fotografia.
Jezeli macie jakies inne pomysly na obiektyw dla nowicjusza jestem otwarty na propozycje i pomysly. Zdjecia ktore mam zamiar robic beda w zakresie domowo-imprezowo-wycieczkowo-krajobrazowo-ogolnym zakresie (ze tak to nazwe).
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Używałem dosyć często zestawu od kolegi. Co można powiedzieć? Wszystko jak najbardziej OK, po wyłączeniu NR na Off jpg były ostre (200mm, f/5.6, 1/40, ISO 1600) co jednoznacznie wskazuje (dla mnie), że to szkło do tego co potrzebujesz jest idealne.
Z wad: podobno (nie zauważyłem, pożyczany zestaw był nówką) obiektyw wysuwa się na 200mm gdy skierowany jest w dół - w przeciwieństwie do innych zoomów nie ma blokady.
Ja osobiście wybrałem 18-105VR ponieważ jest... tańszy. Jednego się trzymaj: nie bierz uniwersalnego szkła bez VR'a.
Miałem okazję używać 18-200VR + D200 oraz 18-105VR + D90.
Zalety 18-200 są takie, że masz bardzo użyteczny zakres ogniskowych pod ręką. Jakość też nie jest najgorsza. Ma dwie wady. Jest bardzo ciężki i drogi. Brak blokady o której pisał gietrzy potrafi być naprawdę upierdliwy w niektórych sytuacjach. W zestawie z D200 naprawdę czuć tą wagę w ręku... 18-105VR jest praktycznie o połowę tańszy, lżejszy a ogniskowa jest wystarczająca. To szkło z powodzeniem na początek wystarczy do zastosowania ogólnego.