Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC HSM MACRO vs. Nikkor 28-105 D 3.5-4.5

mmamper
10-07-2009, 00:49
Witam,

Jestem tu nowy (naprawdę żółtodziób:)) i mam nadzieję, że nie narażę się nikomu prosząc o radę. Przyszedł czas na jakiegoś zooma do mojego D90. Do tej pory latałem z 28-105 i stałką 50 1.8. Po sprzęcie widać, że jestem absolutnym amatorem (choć Zenita i Minoltę już w życiu załatwiłem), który nie ma ani wielkiego pojęcia, ani powalającego budżetu.

Nikkor 28-105 jest pożyczony od kolegi i pewnie za niewielkie pieniądze mógłbym go wciągnąć. Fotografuje się nim naprawdę dobrze, jest metalowy, ma funkcję makro 1:2 - całkiem OK. Poszukując alternatywy natknąłem się na Sigmę - sporo szerszą i deko jaśniejszą.

Interesuje mnie porównanie ostrości obu obiektywów i winiety. Test Sigmy znalazłem na Optyczne.pl, natomiast Nikkora w tych samych kategoriach chyba nie testowano.

Proszę o radę, który obiektyw jest lepszy optycznie (ostrość, winieta), np. dla tej samej przesłony i tej samej ogniskowej. Jeśli jest w ogóle możliwe zestawienie obu szkieł i ktoś potrafiłby się w tej kwestii wypowiedzieć, będę wdzięczny za opinię. Generalnie bez 17 mm mogę żyć. Serio!

Czy wie ktoś może, przy jakiej przesłonie Nikkor osiąga maksymalną ostrość i ile może to być w lpmm? Wg Optyczne.pl Sigma największą rozdzielność (biorąc pod uwagę jakość środka i brzegów) ma przy dziurze 5.6: 33-37 lpmm dla środka (17-70 mm) i 28-34 lpmm dla brzegów (17-70 mm). Jak na tym tle wypada Nikkor?

Wynieta dla Sigmy to: 40% straty dla 2.8, 20% dla 4, 15% dla 5.6 i poniżej 10% przy 8. Co na to Nikkor?

Z góry dzięki,
Marcin

darko
10-07-2009, 09:19
Nie miałem żadnego z nich dlatego o jakości się nie wypowiem, ale skoro masz tego nikkora to podejdź gdzieś do
sklepu gdzie mają takową sigmę i strzel kilka fotek jednym i drugim i sam się przekonasz co Ci lepiej pasuje.
Co do tego że 28mm wystarcza to też tak kiedyś się pocieszałem :) teraz czasem i 12mm w tokinie mi jest za mało