Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zdjecia do dokumentow

fala84
05-07-2009, 22:09
witam
Podaje cel jaki chce osiągnąć: chce wykonać zdjęcie do dokumentów bez większej ingerencji w photoshopie. Dotychczas ustawiałem modela przy ścianie i robiłem zdjęcie błyskając lampa zewnętrzna odpowiednia skierowana najczęściej odbijając od sufitu. Dalsza cześć odbywała się w photoshopie min. nakładanie maski i rozjaśnianie tlą usuwanie cieni itp. Chciałbym w jak największym stopniu skrócić czas od wykonania do wydruku zdjęcia. Jaki sprzęt oświetleniowy polecicie, jakie ustawienie lamp?
pozdrawiam

tomek20stencel5
05-07-2009, 22:31
Nie znam się za bardzo, ale moim zdaniem wystarczyłyby dwie żarówki błyskowe + parasolki, oraz normalna lampa skierowana w sufit i wyzwalająca żarówki przez fotocelę. Ewentualnie można jeszcze z dołu doświetlić blendą, aby podbródek był oświetlony.

fala84
05-07-2009, 22:44
zastanawiam sie czy ten zestaw wystarczy pod wzgledem mocy swiatla wystarczy;
http://allegro.pl/item676993707_zestaw_do_fotografii_portretowej_imp orter_warszawa.html

borowik23
05-07-2009, 22:55
moim zdaniem powinien wystarczyc ... strasznie dużej mocy w takiej fotografii nie trzeba ...

Mellan
05-07-2009, 23:02
W wielu zakładach do dowodowych wyskakuje córka fotografa z kompaktem, wali po oczach, i drukują. Wyglądasz jak po 3-dniowym przepiciu, okropnie. W urzędzie skanują takie coś i szlus.
Gdzie te czasy gdy do dokumentów fotograf robił Ci ładny portret... ?

sote
06-07-2009, 08:02
ja ostatnio robilem rodzince takie zdjecia i moj setup wygladal tak ze osoba siedziala ok 2 m od sciany (bialej),
na ziemi za osoba stala sb-800 blyskajaca w sciane zeby ja zupelnie wypalic, po mojej lewej stronie (na prawo od fotografowanej osoby)
na statywie i z parasolka stala druga lampa wyzwalana chinczykami. SB ustawiona byla na fotocele. W pokoju oprocz lampek bylo wieeeeelkie okno