Zobacz pełną wersję : Wątpliwości ;( Obiektywy do D80
Witam. Tak jak w temacie mam ogromne wątpliwości, rozterki odnośnie zakupu obiektywów do mojego aparatu Nikon D80. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu najpierw 1 a później drugiego obiektywu ( to później spowodowane jest dozbieraniem odpowiedniej -czytaj (nie małej) sumki. Zastanawiam się nad 24-70/F2.8 oraz 70-200/f2.8. Jednak z tego co czytałem oba obiektywy są zaprojektowane dla pełnej klatki. Jak wiadomo D80 to format DX. I tutaj pojawia się problem. Otóż czy warto je kupować do takiej puszki, czy wybrać coś innego np. 17-55 i do tego jakiś tele. Zależy mi na wyższej półce. A może zmienić body i rok pstrykać z kitem + 50mm 1.8.
Jestem zaawansowanym amatorem, obskoczyłem parę wesel ale zawsze jako drugi fotograf, plenery i studio z modelkami - nie fotografuje krajobrazów.
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
Pzdr.
Nie bardzo rozumiem. To co, że 24-70 jest na ff? Jeżeli ci odpowiada ten zakres, to sprawdzi się też na DX, a jak za wąsko, to jest właśnie 17-55. Określ jaki zakres potrzebujesz bardziej i odpowiedź przyjdzie sama.
Witam. Tak jak w temacie mam ogromne wątpliwości, rozterki odnośnie zakupu obiektywów do mojego aparatu Nikon D80. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu najpierw 1 a później drugiego obiektywu ( to później spowodowane jest dozbieraniem odpowiedniej -czytaj (nie małej) sumki. Zastanawiam się nad 24-70/F2.8 oraz 70-200/f2.8. Jednak z tego co czytałem oba obiektywy są zaprojektowane dla pełnej klatki. Jak wiadomo D80 to format DX. I tutaj pojawia się problem. Otóż czy warto je kupować do takiej puszki, czy wybrać coś innego np. 17-55 i do tego jakiś tele. Zależy mi na wyższej półce. A może zmienić body i rok pstrykać z kitem + 50mm 1.8.
Jestem zaawansowanym amatorem, obskoczyłem parę wesel ale zawsze jako drugi fotograf, plenery i studio z modelkami - nie fotografuje krajobrazów.
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
Pzdr.
Podepnij i zobacz.