Zobacz pełną wersję : D300 i lampa
Witam szanownych kolegow.
Nabylem w tych dniach D300 za 800 euro. Mial zrobione 1200 klatek-sprawdzone w exifie. Facet zrezygnowal z niego i wymienil w tym samym sklepie na D700. Ma dwuletnia gwarancje. Wydaje mi sie ze to dobra cena jak na Grecje,bo za nowke w tym sklepie chcial 1050 euro. Pytanie: jaka lampe kupic,SB-800 czy SB-900.Jestem amatorem,nie robie wesel itp. itd. Mam na oku SB-800 (nowka) za 250 euro. Czy te lampy maja roznice ktore beda mi potrzebne? Szkla mam jak w stopce,a choruje na 17-55/2,8, ktore moge dostac za 650 euro-stan jak nowy- bo facet przechodzi na FF. Chyba sie pokusze na niego...Z gory dziekuje za porady i opinie. Pozdrawiam i zycze wesolych wakacji.:-D
Jak na moją wiedzę, to ceny świetne - wątpię, żebyś w Polsce w takich kupił. SB-800 w zupełności Ci wystarczy (nawet gdybyś "robił wesela").
17-55 /2,8 za 3 tys zł to bierz od razu (pamiętaj, że to tylko moja opinia ;) )
bijeczek
01-07-2009, 21:13
Popieram - z 17-55 nawet bym się nie zastanawiał. Co do błyskadełek, to różnice są takie, że 800 jest nieco mocniejsza, za to ma mniejszy zoom - nie kojarzę do ilu dokładnie, ale chyba coś koło 100-120mm, za to 900 potrafi zawęzić kąt błyskania do odpowiadającego ogniskowej 200mm. Poza tym 900 potrafi rozróżnić barwę założonego filtra (oczywiście chodzi o filtry firmowe) i przekazać tę informację do korpusu celem prawidłowego ustawienia WB.
Dzieki za opinie. Wezme SB-800,bo wiecej mi nie bedzie potrzeba i to chyba na dlugo,no i 17-55 tez wezme. I w ten sposob bede mial swiety spokoj (jesli chodzi o sprzet) na wiele lat.Pozdrawiam serdecznie i zycze udanych zdjec i wakacji.:-D
I w ten sposob bede mial swiety spokoj (jesli chodzi o sprzet) na wiele lat.
Tutaj spokoju nie zaznasz... Wiem, co piszę...
bijeczek
06-07-2009, 18:24
Hehe, dobrze mówi, polać mu!!! W tym hobby sprzętu nigdy nie jest za dużo;)