Zobacz pełną wersję : Co z tym obiektywem...? D90 + ?
dalijejaparat
13-06-2009, 17:06
Dzień dobry, witam szanowną publiczność. ^^
Od razu powiem, że nie za bardzo znam się na fotografii, ale się nią interesuję (głównie zdjęcia artystyczne), tyle, że do wszystkiego powoli dochodzę sama i z pomocą innych. Czyli totalna amatorszczyzna, nie mam jeszcze doświadczenia. :) Sprawa przedstawia się tak. Niedługo kupuję lustro i wiem już, że będzie to D90. W związku z tym mam niezły problem z doborem obiektywu. Lustrzankę kupuję po to, aby nauczyć się robić dobre portrety, zdjęcia ludzi, ale nie tylko. Wiadomo, że nie da się mieć wszystkiego w jednym, ale... Wiem, że jeśli kupię 18-55mm lub 18-105mm to będę miała zniekształcone twarze na zdjęciach... A chodzi mi o to, że aparat ma mi służyć też do innych zdjęć artystycznych, nie tylko do fotografii ludzi. W takim razie jaki obiektyw mam sobie zakupić? Pomóżcie, bo ja już nie mam pojęcia, każdy mówi mi co innego...
Pozdrawiam, Ola. :)
I z góry przepraszam za rozwodzenie się. :)
nie ma jednego dobrego uniwersalnego obiektywu. Napisz czy zamierzasz mieć tylko 1 obiektyw czy zamierzasz się bawić w system Nikona. Na 1 obiektywie zwykle zabawa się nie kończy.Ważne ile zamierzasz przeznaczyć $ w ten sport. Kup na początek jakąś uniwersalną ogniskową 18-70 lub stałkę 35 , 50mm to nauczysz się trochę operować. Zresztą tak jak napisałem wcześniej życie na 1 obiektywie jest ciężkie. Bo to za ciemny, za krótki, za wąski itp itd.
ale o co chodzi z tymi zniekształconymi twarzami?
18-55 czy 18-105 to moze nie jest mistrzostwo świata ale żeby aż tak?;)
woytec60
13-06-2009, 17:13
Wiem, że jeśli kupię 18-55mm lub 18-105mm to będę miała zniekształcone twarze na zdjęciach...
A to nowina :-o
Jeśli "wiesz" to może mogłabyś doprecyzować wypowiedź i podzielić się z nami tymi informacjami.
W jaki to sposób w/w obiektywy zniekształcą fotografowane twarze?
jak się krzywo spojrzysz w obiektyw to później nie poznasz się na foto :P