Zobacz pełną wersję : F801 (F8008) vs F4
Witam,
Uznałem, że chcę analogową lustrzankę, Nikona, poszukałem trochę i zawężyłem pole przeczesywania allegro do tych dwóch modeli.
W świecie analogów jestem laikiem (nie liczę doświadczeń z kompaktem Kodaka otrzymanym na komunie ;) ).
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś opisał mi różnice pomiędzy tymi modelami.
Wiem już, że F4 jest bardziej "Pro", cięższy, większy, więcej klatek/s i z analogowymi wajchami.
Z tego co zrozumiałem, działają na nich te same serie obiektywów?
Zamierzam w przyszłości kupić też jakąś porządną cyfrę Nikona (coś w deseń D90, może przy sprzyjających wiatrach D700) i byłoby miło, gdybym miał wtedy jakiś początkowy kapitał szkieł.
Z góry dziękuje za wszystkie konstruktywne odpowiedzi
pzdr
dejnekas
11-06-2009, 21:15
hehe przede wszystkim F4 to nie jest "bardziej pro" a jak wejdziesz tutaj i poczytasz to będziesz wiedział co mam na myśli (http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/htmls/models/index.htm). Nie jestem pewny czy tam jest opis F801 ale to warty grzechu aparat.
Różnice między tymi modelami widoczne są na pierwszy rzut oka :) F4 to ciężki, profesjonalny kloc, przy którym F801 wygląda jak kompakt - jednak "kompakt" z segmentu półprofesjonalnego.
Przede wszystkim musisz się zastanowić, czego dokładnie oczekujesz od tego typu aparatu. F4 oferuje spore możliwości rozbudowy (wizjery, gripy z dodatkowym zasilaniem), 100% w wizjerze i współpracuje większością obiektywów od 1959 (z oczywistymi ograniczeniami - funkcje D i VR nie działają, obiektywy G tylko w trybach P i S, a DX winietuje). To aparat do zadań specjalnych :)
Jeśli tego typu funkcje nie są ci niezbędne, to wybierz F801s. To F801 ze wszystkimi swoimi zaletami (wygoda obsługi, zacny wizjer i wszystkie niezbędne funkcje) oraz usprawnionym AF i pomiarem punktowym.
Dzięki
Prawdę mówiąc wciąż nie mam pojęcia na który bardziej polować ;)