PDA

Zobacz pełną wersję : Tryb M w aparacie a lampa SB600

romejo
19-09-2006, 12:27
Witam
Mam pytanie do Was
Dostałem propozycje wykonania zdjęć zakładu fryzjerskiego (dodam ze jestem amatorem i jest to moje pierwsze zlecenie płatne)
Pożyczyłem od znajomego SB600 (nigdy wcześniej nie robiłem zdjęć z lampa), która została zapięta do D70. I tu się zdziwiłem:

Zdjęcia wykonuje zawsze w trybie M , aparat ustawiłem więc w ten tryb a lampę w TTL, ku mojemu zdziwieniu w dość ciemnym pomieszczeniu musiałem pomimo podłączonej lampy ustawić czas rzędu 2 sekund aby drabinkę światłomierza wykalibrować na 0. Zdjęcie wyszło OK (ale oczywiście poruszone), kolejne testy przeprowadziłem przy krótkich czasach, a wedle wskazań drabinki zdjęcie powinno wyjść totalnie nieoświetlone i tu moje zdziwienie zdjęcia również były OK.
Nasuwa mi się więc pytanie czy światłomierz aparatu bierze w ogóle udział w pomiarach przy zapiętej lampie? Jeśli tak to jak interpretować wówczas tą drabinkę, a jeśli nie to jak wykonać poprawnie zdjęcia w trybie M aparatu.
No i przy okazji czy ktoś pstrykał pomieszczenia duże i przeszklone pod jakieś katalogi i foldery i może się podzielić doświadczeniem
Proszę jeśli to możliwe o dość pilne odpowiedzi ponieważ jestem umówiony na focenie we czwartek
Pozdrawiam Irek

fridrih
19-09-2006, 12:51
Drabinka pokazuje wskazania swiatlomierza z aparatu (aparat pokazje wskazania dokladnie tega co widzi). Jesli na drabince masz ustawine na minus lama ma za zadanie doswietlic tak zeby bylo dobrze. Tak jest zawsze. Ustaw na M bezpieczny czas F jaka chcesz a lapa sobie doswietli tak zeby bylo dobrze, oczywiscie jesli nie bedzie zbyt slaba zwlaszczak jak ustawisz krotki czas i mcno przymknesz...

turbo
19-09-2006, 12:52
Aparat ustaw na M i ustaw parametry jakie Ci pasują (nie patrząc na drabinkę). Lampę w TTL albo iTTL i walnij wtedy. Jeśli braknie mocy lampie zasygnalizuje to dźwiękiem (z tego co pamiętem). Ale powinno być ok.