Zobacz pełną wersję : NEF w D700 - różnice jakości ?
wakeford
28-05-2009, 23:32
Od niedawna mam D700 - zrobiłem kilka fotek na próbę, żeby stwierdzic różnicę w rodzajach proponowanych przez to dody NEF-ach. Oprócz różnicy w szybkości zjadania karty pamięci nie zuważyłem innych różnic. Na razie nie mam jednak doświadczenia, może ktoś mi poradzi, czy rzeczywiście warto robić w max najlepszym Nefie i kiedy te różnice wychodzą.
Poza tym trochę też mnie dziwi, że moje 5D ma większą trochę matrycę niż D700, a zdjęć na karcie wchodzi ok 30% więcej niż w D700, a powinno być na odwrót:-?
sejmajnejm
29-05-2009, 07:59
roznice w jakosci moga byc widoczne przy wyciaganiu detali z cieni.
calkiem ciekawy link na ten temat.
http://www.earthboundlight.com/phototips/nikon-d300-d3-14-bit-versus-12-bit.html
pzdr.
Andrzej
Pawel Pawlak
29-05-2009, 10:50
Od niedawna mam D700 - zrobiłem kilka fotek na próbę, żeby stwierdzic różnicę w rodzajach proponowanych przez to dody NEF-ach. Oprócz różnicy w szybkości zjadania karty pamięci nie zuważyłem innych różnic. Na razie nie mam jednak doświadczenia, może ktoś mi poradzi, czy rzeczywiście warto robić w max najlepszym Nefie i kiedy te różnice wychodzą.
Poza tym trochę też mnie dziwi, że moje 5D ma większą trochę matrycę niż D700, a zdjęć na karcie wchodzi ok 30% więcej niż w D700, a powinno być na odwrót:-?
14bitowe RAWy z d700 muszą być większe niż 12 bitówe z 5D. Poza tym nie wiem czy w 5D RAWy są kompresowane a jeśli tak to w jaki sposób? w d700 masz 2 rodzaje kompresji i ewentualnie niekomresowane - Ty możesz zdecydować jak wielkie mają być pliki - 12bitowe z kompresją będą najmniejsze i najmniej wyciągniesz ze świateł i cieni. Czy za mało ? musisz ocenić sam.