Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Meyer-Optik Görlitz Telemegor 400

    Witam.
    Wpadł mi w ręce całkiem przypadkiem obiektyw Meyer-Optik Görlitz 1:5.5 / 400.
    Jest w bardzo dobrym stanie, szkła czyste bez rys, przesłona działa.
    Mocowanie wygląda tak. Wyczytałem, że jest to pentacon, jednak mogę się mylić.
    Wiem, że nie jest to jakiś super obiektyw ale jak to mówią darowanemu koniu się w zęby nie zagląda. Chętnie pobawił bym się nim z Nikonem.
    Czy w ogóle tak się da, tego nie wiem. Dlatego też pytam.
    Pozdrawiam Dai.

  2. #2

    Domyślnie

    na znanym portalu aukcyjnym z pewnością znajdziesz potrzebną Ci redukcje.

  3. #3

    Domyślnie

    Dziękuje bardzo, ale z taką radą to...
    Jestem amatorem, na kursie takich rzeczy nie uczyli.
    Czy naprawdę tak trudno jest napisać jaki dokładnie adapter potrzebuje by uzyskać nieskończoność?
    Taki adapter mam kupić? Na prawdę nie wiem.
    Może dla kogoś to jest prostsze niż 2+2 ale dla mnie to na razie czarna magia.

  4. #4

    Domyślnie

    Tak to taki typ adaptera.Przyjąłem za oczywistość,że dobrze rozpoznałeś rodzaj mocowania stąd tak a nie inna odpowiedz.
    Dodam,że będziesz miał ostrzenie do nieskończoności,ale pomiar światła działa tylko z korpusami jedno i trzycyfrowymi,
    oczywiście żadnego AF-a i automatycznego sterowania przysłoną.Widzę,że sprzedawca z podlinkowanej aukcji ma też
    taki reduktor z dodatkowym elementem elektronicznym tzw dandelionem,który niejako oszukuje korpus aparatu co umożliwia
    pomiar światła i pracę w trybie manualnym i automatycznym.
    Osobiście to kupiłbym inną parę zł.droższą ale z możliwością wykorzystania jej elementu do innych obiektywów.
    Zakładam,że posiadasz jakiś korpus a matrycą dx, co przy ogniskowej tego obiektywu daje już spore zbliżenie,
    tak duże,że fotografowanie z reki jest bardzo trudne.O jakości optycznej tego obiektywu się nie wypowiem,