Close

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 62
  1. #1

    Domyślnie 1xND400 czy 2xND8 ?

    Ogólnie potrzebuję filtra który pozwoli mi w słoneczne południe przy przesłonie od f8 do f11 wydłużyć czas otwarcia migawki nawet do kilkunastu sekund. Filtr NDx400 to koszt ok 370 zeta. NDx8 to 1/3 ceny mocniejszego brata. Ogólnie nie miałem tego w dłoniach więc nie wiem jak to liczyć by uzyskać co planowałem. Umownie NDx400 pozwala o zmniejszenie dopływu światła o 9 działek a NDx8 o 3 działki. Czy kumulując 2xNDx8 uzyskam 6 czy może 9 działek ? Poprawcie mnie bo "musk" mam nie teges do tego... Poradźcie jaki filtr mi potrzebny.

    PLEASE !
    Al "CAPONE" Bundy
    Puszka, słoik, świeczka... tylko brak talentu.

  2. #2

    Domyślnie

    Nie znam się na tych filtrach, ale no logikę, to aby uzyskać czas otwarcia migawki nawet do kilkunastu sekund w słoneczne południe, to ND400 to minimum, a o NDx8 raczej zapomnij
    Nikon, Nikkory, Sigmy... i Tamron
    wigi.pl

  3. #3

    Domyślnie

    Widzisz a kilka wątków niżej piszą coś innego. Sam już nie wiem i zgłupiałem - tym bardziej że ponoć różnie się te filtry opisuje.
    Al "CAPONE" Bundy
    Puszka, słoik, świeczka... tylko brak talentu.

  4. #4

    Domyślnie

    dwa zestawione razem ND8 dadza Ci tak nienaturalne, buraczkowe kolory, ze z trudem doprowadzisz zdjecie
    do uzywalnosci i to tez nie w kazdej sytuacji. m.in. dlatego ND400 kosztuje tyle szmalu, ze to jest dokladniej
    skorygowany pod wzgledem transmisji spektrum barwnik.

    nie mam pod reka przykladu jak dziala zlozenie ND8 + ND16 ale jakbys bardzo chcial to w domu odgrzebie
    i wystawie

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    dwa zestawione razem ND8 dadza Ci tak nienaturalne, buraczkowe kolory, ze z trudem doprowadzisz zdjecie
    do uzywalnosci i to tez nie w kazdej sytuacji. m.in. dlatego ND400 kosztuje tyle szmalu, ze to jest dokladniej