Close

Strona 18 z 18 PierwszyPierwszy ... 8161718
Pokaż wyniki od 171 do 178 z 178

Wątek: NEF i Photoshop

  1. #171

    Domyślnie

    No i najważniejsze - Adobe RGB używa się tylko i wyłącznie jeśli ma się monitor wyświetlający w Adobe RGB. Ze zdjęciach wynika ze ma FS2331, a ten ma tylko sRGB.
    Przy monitorach sRGB lub z jeszcze mniejszym zakresem ustawianie szerokiego gamutu nie ma sensu, bo i tak nie widzisz tych kolorów, więc szansę na zepsucie zdjęcia mocno rosną.

    Jedyna sytuacja gdzie używa się większych przestrzeni (najlepiej ProPhoto), to przenoszenienie plików między programami graficznymi do dalszej obróbki. Wtedy duża przestrzeń ma znaczenie, bo zachowujesz więcej kolorów, ale też obowiązkowo takie zdjęcie musi być zapisane w 16 bitach (TIFF, PSD, nigdy JPEG). Zapisanie zjecia z przestrzenią ProPhoto w 8bitowym JPEGu bardzo często powoduje pojawienie się bandingu (nie płynnych przejść między kolorami).
    Ostatnio edytowane przez GonzoG ; 07-10-2016 o 13:25
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  2. #172

    Domyślnie

    Dobra przestawiłem sobie już na sRGB,ProPhoto niebędę chyba dawał bo i tak w LR tylko sobie przeglądam a całość już wywołuje w PS.
    To mam jeszcze takie pytania.:
    Profil monitora ustawiamy tutaj w proof setup.?

    Przy zmniejszaniu do wyjściowego obrazku mamy takie opcje w resample, co tutaj ustawić, czy to ominąć i dawać save for web i zapisywać w PNG?

    I ostatnie przy zapisie jpg mamy takie opcje. Rozumiem że ma zostać sRGB

    Przepraszam za głupie pytania, ale ostatni raz konfigurowałem PS chyba ze 3 lata temu i już niepamiętam co tam zaznaczałem

  3. #173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GonzoG Zobacz posta
    No i najważniejsze - Adobe RGB używa się tylko i wyłącznie jeśli ma się monitor wyświetlający w Adobe RGB. Ze zdjęciach wynika ze ma FS2331, a ten ma tylko sRGB.
    Przy monitorach sRGB lub z jeszcze mniejszym zakresem ustawianie szerokiego gamutu nie ma sensu, bo i tak nie widzisz tych kolorów, więc szansę na zepsucie zdjęcia mocno rosną. ...
    Nie byłbym pewny czy koniecznie tak należy postępować, ale oczywiście można. Piszę na przykładzie programu Lightroom gdzie w module Develop domyślnym profilem jest ProPhoto RGB, a w pozostałych (np. Library) Adobe RGB. Rozumiem to w ten sposób, że LR "zawęża" przestrzeń barw w zależności od modułu w którym wyświetlane jest zdjęcie (RAW). RAW jako taki sam w sobie profilu nie zawiera. Informacja w pliku RAW o kolorach przekracza przestrzeń Adobe RGB i jest pewnie zbliżona do ProPhoto RGB. Z jakiegoś powodu programiści Adobe uznali, że obróbka w ProPhoto RGB jest wskazana, pomimo iż na monitorach (nawet szerokogamutowych) takiej przestrzeni barw nie zobaczymy.
    Cytat Zamieszczone przez GonzoG Zobacz posta
    Jedyna sytuacja gdzie używa się większych przestrzeni (najlepiej ProPhoto), to przenoszenienie plików między programami graficznymi do dalszej obróbki. Wtedy duża przestrzeń ma znaczenie, bo zachowujesz więcej kolorów, ale też obowiązkowo takie zdjęcie musi być zapisane w 16 bitach (TIFF, PSD, nigdy JPEG).
    Z tym w pełni się zgadzam i tak robię. Przykładowo eksportuję z LR do wtyczki NikCollection 16-bitowy plik TIF z przestrzenią koloru Adobe RGB i w tej przestrzeni już obrabiam pomimo iż mój monitor wyświetla tylko 100% sRGB.
    Ewentualnie na samym końcu przy eksporcie wynikowego zdjęcia do Internetu nadaje mu profil sRGB, choć obecnie chyba wszystkie przeglądarki dobrze obsługują profile i w Adobe RGB również do netu można wysyłać. Ważniejsze żeby był profil niż nie było go wcale.

    Źródło co do tych przestrzeni barw i programu Lightroom (nie pierwszy raz zetknąłem sie z tymi informacjami)

    Fragment tłumaczony translatorem z powyższego linku:

    "Lightroom wykorzystuje przede wszystkim przestrzeń kolorów Adobe RGB do wyświetlania kolorów. Gamut Adobe RGB obejmuje większość kolorów, które aparaty cyfrowe mogą uchwycić jak również niektórych drukowanych barw (cyans i blues, w szczególności), które nie mogą być definiowane przy użyciu mniejszego, przyjaznym internetowej przestrzeni kolorów sRGB.

    Lightroom wykorzystuje Adobe RGB:

    dla podglądu w bibliotece, Mapa, Książka, Pokaz slajdów, drukowanie i moduły sieci
    Podczas drukowania w trybie roboczym
    w eksportowanych slajdów PDF i przesyłane galeriach internetowych
    po wysłaniu książkę Blurb.com (Jeśli eksport książek w formacie PDF lub JPEG z modułu Book, jednak można wybrać sRGB lub inny profil kolorów).
    za zdjęcia przesłane do Facebooka i innych serwisów udostępniania zdjęć za pomocą panelu Publish Usługi

    W module Develop domyślnie wyświetla podgląd Lightroom za pomocą przestrzeni kolorów ProPhoto RGB. ProPhoto RGB zawiera wszystkie kolory, które aparaty cyfrowe może uchwycić, co czyni go doskonałym wyborem dla edycji zdjęć."

  4. #174

    Domyślnie

    Jeśli pytasz co ustawić w proofie to jest ci to zbędne i nie nie powinieneś z tego korzystać. Tam się sprawdza, czy ustawione w programie kolory są zgodne z maszyną, na której będzie drukowane. Ma to znaczenie gdy na wydruku potrzebujesz dokładnie danego odcienia.

    Co do zapisu zdjęć - opcja resamplowania tyczy się zmniejszania/powiększania zdjęć. Ustawia się w zależności od tego co będzie robione i co chcesz uzyskać. W nawiasach masz podane efekty jakie uzyskasz przy jakim ustawieniu.
    Jeśli chodzi o zapis profilu razem ze zdjęciem, to zawsze używa się standardowych (sRGB albo AdobeRGB). Nigdy profilu monitora.
    Jedyna sytuacja, w której używa się innego profilu, to eksport do wydruku na drukarce do proofingu i wtedy można użyć profilu tej drukarki, ale ten profil musi też być zrobiony pod konkretny papier.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  5. #175

    Domyślnie

    Super dzięki za informacje. Poustawiałem sobie według wskazówek.
    Jeszcze tylko posprawdzać która opcja w resample jest najlepsza do zmniejszenia zdjęć pod prezentacje w sieci.

  6. #176

    Domyślnie

    Mam pytanie, bo głowię się już z tym i męczę... Posiadam Nikona D610, mam PS CS6 i odpowiednią wersję Camera Raw. Jednak pliki Raw nie chcą mi się otwierać ani w CameraRaw ani w PS. Pisze mi, że program PS nie może odtworzyć pliku... A jak otwieram Raw' a z Nikona D700 to normalnie otwiera mi się on w Camera Raw i PS. Ma ktoś pomysł co może być nie tak? Czy to wina modelu D610 ? xD

  7. #177

    Domyślnie

    Musisz mieć Adobe Camera RAW w wersji 8,3 lub wyższej - niższe wersje ACR nie obsługują D610, ale obsługują wcześniejsze wersje body, stąd otwierają Ci się RAWy z D700, ale nie z dużo późniejszego D610.
    pozdrawiam bombelkowo

    Jak ktoś się rzuca, że nie wie jakie zdjęcia robię: proszę bardzo (flickr), choć stare. HURRA, wakacje! Proszę nie zapychać mi skrzynki, bo i tak nie odpowiem prędzej niż za 3 tygodnie!

  8. #178

    Domyślnie

    Szybkie pytanie.
    Czy w PSE15 istnieje mozliwosc ustawienia innej niz domyslna "biala skorka". Przyzwyczailem sie bardzo do szarej z PSE7.
    Sciagnalem sobie trial i testuje, w sumie to samo...ale ta biala skorka nezbyt mi pasuje.
    Da sie to jakos w opcjach ustawic, zeby "inerface" byl na szaro?

    Tak jak na zrzutach ekranu pare postow wyzej.
    Fuji S5Pro / D90 / F801 / F601 / Reflecta / N16-85VR / N50f1.4G / T70-300 / S24-70HF / H50f2 / Benro A-198n6 / Triopo B3 / CPL / Cokin / Hitech.
    Pozdrawiam, Krzysiek.

Strona 18 z 18 PierwszyPierwszy ... 8161718

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •