Close

Strona 1 z 13 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 122
  1. #1

    Domyślnie Jaki film dla beginnera?

    Hej,

    Mam okazję porobić trochę zdjęć analogową lustrzanką Canona EOS-50e. Ponieważ jest to pełny automat, to nawet mi się chce i mam małe pytanie do Was, starych wyjadaczy:

    Jakie byście polecali filmy? Chodzi mi o coś, co będzie wyglądać jakoś inaczej niż cyfrówka, bo to już mam i liczę na trochę inny efekt. Nie mam żadnego doświadczenia z filmami, może są jakieś z fajnym ziarnem, wyjątkowym kolorem itp?

    Jeśli chodzi o tematykę, to pewnie głównie portret. Postaram się zorganizować 50 f/1.8 do zestawu.

    Dzięki.

  2. #2

    Domyślnie

    Hmmm... w dobie cyfry dla mnie sens jeśli chodzi o analoga 35mm to tylko B&W (dla galu44: CZ/B) wywoływane samemu albo slajdy. Do pierwszego potrzebny sprzęt i chemia a do drugiego rzutnik...

    W innym wypadku bym się nie bawił. Choć jak bardzo chcesz kolor C-41 to polecam Fuji Reala.
    Pozdrawiam! Marcin fotoblog fotografia
    F100,D700,D80 | N 35/2D 50/1.4D 105/2.8D 24-85G 35-70/2.8D 75-150/3.5AiS | Σ 12-24 70-300 | Sonnar 300/4 | Soligor 135/2.8 | SW 150/750 | SB-800/400 | LS-2000 | HEQ5

  3. #3
    pebees
    Gość

    Domyślnie

    Jak portret to Kodak Portra, np. VC

  4. #4

    Domyślnie

    Z b/w to Ilford PAN 400 powinien dać Ci widoczne ziarno, ale musisz znaleźć lab lub kogoś, kto Ci to wywoła.
    Ilford XP2 Super możesz wywołać w każdym labie, ale odbitki nie będą zawsze czarno-białe. Mi zrobili tak, że część jest lekko w sepii a część lekko fioletowa Zależy od labu.
    Wyjątkowe kolory - tu na myśl nasuwa mi się slajd np. Velvia 50 lub Provia 100, ale to nie są raczej materiały dla beginnera. Sam na początku sknociłem dwie rolki No i potem albo skan z tego (nie bijcie!) albo rzutnik taki analogowy
    Z kolorowych negatywów Fuji Reala.
    Obiektyw 50mm na analogu nie jest najlepszym wyborem do portretu. Poszukaj czegoś o większej ogniskowej.
    Jarek

  5. #5